S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » Hi-Fi Stereo » Zesilovače » Zesilovače stereo » DENON PMA-2500NE


        

DENON PMA-2500NE

 

skladem

+ cinch kabel ZDARMA


0x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: DENONPMA2500NE
Výrobce: Denon
bez DPH : 49 579 Kč (1 916 EUR)
s DPH (21 %):
59 990 Kč (2 318 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Popis & Specifikace

2x160W/4Ohm, Advanced UHC-MOS FET. Zabudovaný D/A převodník 32bit/192 khz, Advanced AL32 Processing, asynchronní USB-B pro připojení PC, 2x optický a koaxiální dig. vstup, vstup MM/MC, přímý vstup do konc. zesilovače. Dvojitý transformátor (LC), systémové D.O. 

  • Barva: premium silver.

Jeden z nejstarších japonských výrobců audio komponentů Denon uvedl na trh náhradu za oblíbenou řadu Denon 2020, která se skládala ze přehrávače disků CD/SACD Denon DCD-2020 a integrovaného zesilovače Denon PMA-2020. Novinky pod označením DenonPMA-2500NE a DCD-2500NE mají znamenat pro tuto relativně mainstreamovou řadu výrazný posun od toho, co ukazovaly řady těchto komponent v posledních inkarnacích. Komponenty řady 2020 byly kvalitní možností, jak si pořídit něco, co lze dlouhodobě poslouchat, avšak nikdy nepředstavovaly překvapivý poměr ceny ku výkonu a spíše se jednalo o sázku na solidní jistotu. Mezigeneračně bylo vždy slyšet jemná zlepšení především u zesilovačů a částečně také u přehrávačů. Nová řada Denon 2500 má přinést výkonu výrazně více než minulé generace série 2020 nebo série 100 ke stoletému výročí firmy.

Denon se stejně jako jiné firmy neustále zdokonaluje své originální návrhy a většinou se mezigeneračně setkáváme spíše s menšími změnami a téměř nikdy s revoluční změnou v pohledu na konstrukci nebo zvuk. Denon tvrdí, že zbrusu nový integrovaný zesilovač PMA-2500NE je výrazným kvalitativním posunem oproti odcházejícímu modelu PMA-2020AE, a proto nezvolili ani pokračování v číslování a rovnou skočili až k číslovce 2500, která má ilustrovat, že se zde stalo něco opravdu signifikantního.

Denon využívá stejně jako u dalších svých zesilovačů Ultra High Current MOS (UHC-MOS) FET tranzistory. Použití FET tranzistorů dává zvuku zesilovačů této značky malebný měkký výraz ne nepodobný lampovým konstrukcím. Firma podle svých slov praktikuje při návrhu obvodových řešení přístup „Simple & Straight“, což značí tu nejpřímější signálovou cestu s minimem součástek v signálové cestě. V případě šasi je zase uplatněno firemní řešení Precision Direct Mechanical Ground, které má minimalizovat vliv vibrací přicházejících z vnějšího prostředí a také od uvnitř umístěného transformátoru. Provedením bude Denon v dané třídě zřejmě opět na špici a poskytne podobnou kvalitu jako například Yamaha se svou sérií 2100.

Integrovaný zesilovač je vybaven dělenou příhradovou konstrukcí, aby nedocházelo ke vzájemnému ovlivňování vnitřních obvodů a také aby byly vnitřnosti zesilovače chráněny před vnějším rušením (RFI). Dominantou vnitřní části jsou dva klasické transformátory, které napájí každý koncový stupeň zvlášť. Konstrukce je typická japonská klasika se dvěma zrcadlově umístěnými koncovými stupni a s výkonem 2x160 W do zátěže 4 ohmů. Mimo precizní provedení je k dispozici také velké množství vybavení včetně gramofonového předzesilovače MM/MC a fyziologických regulací (basy/výšky). Asi nejpodstatnější novinkou je přítomnost integrovaného D/A převodníku s podporou přehrávání DSD a PCM skrze USB rozhraní nebo optický či koaxiální digitální vstup (ty jsou ovšem omezeny na PCM).

V případě již zmiňovaného převodníku je velmi zajímavá podpora DSD až do rozlišení 11,2 MHz a PCM do rozlišení 384 kHz/32 bitů. V tomto případě bych raději uvítal, aby tento převodník byl stejně jako Accuphase volitelnou součástí, která neprodražuje celou konstrukci, a pokud už to musí být integrovaný D/A převodník, tak by měl klást důraz na kvalitu reprodukce při využití formátů s nižším rozlišením (např. 16 bit/44,1 kHz). Doba si ovšem žádá své a je velmi nepravděpodobné, že integrovaný D/A převodník nahradí samostatné kvalitní řešení. Denon na všechny příchozí digitální signály aplikuje firemní Advanced Al32 Processing Plus, což je převod příchozího digitálního signálu na vyšší samplovací frekvence a bitovou hloubku (klasický up-sampling).

Zamrzí nepřítomnost symetrického propojení s digitálními zdroji. Denon symetriku používá až u svého vrcholového modelu SX1 a také novinky SX11, která je v Evropě nedostupná. Integrovaný zesilovač má integrovánu také funkci Pure Direct (pouze analogové vstupy), která zajišťuje odpojení všech nepoužívaných součástí jako D/A převodník nebo předzesilovač MM/MC. V tomto módu jsou přemostěny také všechny korekce a další obvody stojící v signálové cestě. Cenová politika Denonu se v průběhu let příliš nemění, a tak s největší pravděpodobností můžeme očekávat cenu mezi 50 a 60 tisíci Kč.

Výstupní výkon 2×160 W (při 4 ?)
Firemní Ultra High-Current (UHC)-MOS výkonový zesilovač se Single Push-Pull zapojením a Schottkyho diodami
Precizní MasterClock pro D/A převodník
Vstup USA-B s podporou pro audio PMC 384 kHz/32 bit a DSD256 (11,2 MHz)
Galvanická izolace vstupu USB-B proti rušení přenášené po sběrnici z počítače
Nízkošumový displej OLED s informacemi o přehrávaném formátu, respektive signálu
Funkce PureAudio pro vypnutí a přemostění všech nepoužívaných obvodů
Advanced Al32 Processing Plus pro převzorkování všech příchozích digitálních signálů
Konstrukce Direct Mechanical Ground minimalizující vibrace z vnějšího i vnitřního prostředí
Dělená příhradová konstrukce se 6 samostatnými bloky
Zdvojené transformátory pro napájení koncových stupňů
Oddělené napájení digitálních a analogových obvodů zesilovače
2 digitální optické a 2 digitální koaxiální vstupy
Předzesilovač pro přenosky typu MM a MC

 

Nová generace nejvyšších modelů firemního katalogu Denon sice navazuje na předchozí dvoutisícovkou tradici, přináší ale do těchto sfér nové vybavení a větší pocit aktuálnosti - třeba doposud velmi tradiční, čistě analogové pojetí u zesilovače PMA-2020AE se u nového modelu PMA-2500NE rozšířilo o digitální moduly a schopnost posloužit jako univerzálnější centrum audio-video sestavy.

Zesilovač PMA-2500NE je robustní, opravdu, opravdu velký a v dané ceně působí fantasticky bytelně - ostatně 25 kg hmotnosti při rozměrech 43,4 x 18,2 x 43,1 cm (š x v x h) z ne úplně malé části připadá právě na šasi s tlustými stěnami, pečlivým antivibračním mechanickým uzemněním a izolačními přepážkami.

DENON PMA-2500NE

Čelní, nahoře maličko prohnutý panel je pěkně robustní a přímo uprostřed vystavuje na obdiv snad nejmohutnější ovladač hlasitosti, který si můžete koupit. Obrovský, krásně zpracovaný kus hliníku má velmi příjemný chod a je radost ho používat. Po pravé straně spatříte největší rozdíl oproti předchozím generacím - je to displej se dvěma řádky, informující o provozním stavu a navoleném vstupu, je ale až překvapivě maličký, zejména na takhle velikém stroji. Vedle displeje je přepínač vstupů, vlastně zmenšená kopie ovladače hlasitosti.

Po levé straně je spínací tlačítko a dvě miniaturní tlačítka - tím prvním zapnete analogový režim, tedy kompletně vyřadíte displej a převodník, tím druhým deaktivujete korekce. Pokud byste je přesto chtěli použít, máte k dispozici opět tři malé, ale masivní regulátory - jeden pro basy, jeden pro výšky a jeden pro vyvážení kanálů. Zesilovač nabízí i výstup na 6,3 mm jack sluchátek.

Pohled na zadní stranu je imponující - jen obyčejná napájecí zásuvka vás ujistí, že nekoukáte na nějakou součást elektrárny. Díky hodně nadstandardní výšce přístroje se sem všechny konektory pohodlně vejdou, po levé straně je pak analogová část. Dvojice konektorů jsou vyskládané pod sebou, nahoře jsou robustní cinche phono vstupu se zemnícím kolíkem (nad tímto konektorem je ještě dvoupolohový přepínač MM / MC režimu) a stejně robustní vstup CD, další tři analogové vstupy jsou z pěkných, ale již standardních cinchů. Zesilovač nabízí i další dva páry cinchů - jeden je přímý vstup do koncových stupňů, třeba pro použití v domácím kině nebo pro externí předzesilovač, druhý je neregulovaný linkový výstup.

Trochu netradičně dole uprostřed je digitální část, což možná není úplně nejpraktičtější lokace, nicméně v koncepci navazující na minulou generaci bylo prostě potřeba nové obvody někam vmáčknout. Paleta konektorů je solidní - dva optické a dva koaxiální digitální vstupy doplňuje ještě USB typu B pro připojení k počítači. Konektivitu k reprosoustavám zajišťuje osm pěkně robustních a praktických terminálů, rozdělených do dvou sekcí A a B pro bi-wiring nebo řízení dvou párů reprosoustav.

Uvnitř zesilovač zabírají většinu prostoru opravdu VELKÉ chladiče s namontovanými deskami koncových stupňů, v prostoru mezi nimi jsou dva opravdu veliké transformátory na EI jádře a s technologií pro minimalizaci nežádoucího vyzařování. Citlivé obvody jsou pak vyvedeny ke stranám přístroje za ochranné přepážky.

Zesilovací část pracuje v režimu Single-Push-Pull, jak je u Denonu tradicí, v koncovém stupni jsou oproti minulé generaci rychlejší Schottky diody. MOSFET tranzistory pracují s nadstandardně vysokými proudy a umí dodat 160 Wattů na kanál do 4 Ohm.

Digitální část podporuje jak PCM (až 24 bit / 384 kHz), tak DSD (až DSD 11,2 MHz) signály, optika a koax pochopitelně umí jen PCM a to do vzorkovací frekvence 192 kHz. Zesilovač pracuje v rozsahu 5 - 100 000 Hz (-3 dB) s odstupem signálu a šumu lepším, než je 110 dB.

Denon PMA-2500NE jsme poslouchali zejména v nejlogičtějším setu s DCD-2500NE, ale také na všech běžných sestavách - s OPPO BDP-105D a Harbeth Monitor 30, s ASUS Xonar Essence One MUSES MKII a Xavian Premio nebo s Cambridge CXC a Xavian Perla. Použity byly kabely od ZenSati (Authentica), TelluirumQ (Silver a Black) nebo KrautWire (Lifetime). Poměřovalo se s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS, Norma Revo IPA-70B či Cambridge CXA80, chvíli se také poslouchalo s reprosoustavami RIHA - Nano S Plus, Mikro S Plus a Nano M Plus.

Broukavé basové linky v Methenyho a Hadenově "Spiritual" z desky "Beyond the Missouri Sky" (1997 | Verve | 537 130-2) se zesilovač zhostil s klidem, kontrabas vykreslil s měkkou poddajností, bez snahy tvrdě kontury tónů spoutat, spíše vše nechal rozevlát a nadnášet se, každé brouknutí ale sebralo dost síly, aby skrze reprosoutavy propasírovalo spolu s basovým tónem také znatelný impuls. Pravda, celé basové spektrum má zřetelný "náklon" směrem k vřelosti, teplo je cítit z celé reprodukce v každém okamžiku a byť nezakrývá informace, nemusí být každému úplně vlastní. Hebký a hladký bas má celkem zřetelnou strukturu a adekvátní objem, kdy bas nechybí, ani nepřetéká.

Vokály Benediktýnů z kláštera Santo Domingo de Silos v "Puer natus est nobis" ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) byly velmi barevné, bohaté a proporčně velké, s lehounce sametovým a opět trošku vřelejším nádechem. Zpěv byl na danou třídu krásně čitelný a už velmi dobře, přirozeně srozumitelný, vokály už nebyly jenom celistvou hmotou sboru, ale už téměř precizně oddělenými jednotlivci. Vstřícné vokály se nesou do prostoru lehce a hebce, snadno.

Nejvyšší tóny vibrafonu a činelů v "Concorde" ze stejnojmenné nahrávky The Modern Jazz Quartet možná mohly na rozdíl od přehrávače DCD-2500NE mít ještě o kousíček větší znělost, přesto ale objemově byly vydatné, proporčně nástroje také působily velké, rozhodně žádné upejpavé linky kdesi v pozadí. Tóny jsou přitom i na vyšší hlasitost jemňoučké, žádné ostré hrany, žádná útočnost, jen hebkost a nekonfliktnost. Zesilovač ale vůbec nemá špatné rozlišení, byť naprosto netlačí na pilu - už slyšíte i strukturu činelu, vnímáte jeho plochu a kovovost.

Dynamikou PMA-2500NE nešetří a v Saint-Saënsově "Danse Macabre" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901) se ukázalo, že má dostatek síly, umí hrát uvolněně a přitom nástrojům poskytnout realistickou velikost i důraz, stejně jako umí ustát solidně dynamickou špičku a "prodýchat" hudbu už od relativně nízkých hlasitostí - vesměs hraje velmi "normálně", jen klidněji, pomaleji a méně okázale, než je v dnešním trochu efektním a trochu uspěchaném světě zvykem. Neočekávejte tvrdý, explozivní zvuk, ale nebojte se, že byste byli zklamaní nějakou plochostí nebo nedostatkem energie.

Stejně tak netlačí zesilovač na pilu ani co se týká detailů; Rutterovu "Nativity Carol" ("Reference Recordings First Sampling" | 1990 | Reference Recordings | RR-S1CD) prokreslil naprosto bez problémů a v rámci své kategorie jednoduše dobře, díky celkové uvolněnosti vás ani netlačí hledat mikrodetaily a provádět nějakou analýzu nahrávky. Ano, určitě jsou zesilovače, které umí vytáhnout větší detaily, umí vokálům dodat více vzduchu, lepší zaostření a podobně, ale ty zase nestojí 70 000,-. Denon si prostě vede dobře, odděluje jednotlivé instrumentální i vokální linky a udržuje v reprodukci férový přehled.

Prostor nahrávky "Besame Mucho" Lindy Sharrock a Waltera Puschniga z desky "Late Night Show Part II" byl krásně vzdušný, už dost široký a s jasným protažením do hloubky, aby se dal považovat z plastický a trojdimenzionální. Lokalizace nástrojů je pevná, jsou nehybné, byť ne holograficky zaostřené, i tady vládne klid a uvolněnost. Denon už dokázal tuto nahrávku zcela vymanit z reprosoustav a poskytnout jí prostor na dýchání, vzduch.

Na PMA-2500NE je velmi přitažlivý onen klid a také schopnost hrát plynule, uvolněně a jednoduše s dospělým nadhledem. Pravda, neutrhne vám bombastičností hlavu ani nevysype tabulky v oknech, ale když rozehraje svou (neméně dospělou a uvolněnou) "Rattle that lock" David Gilmour ("Rattle that lock" | 2015 | Columbia | 88875123262), ta plynulost, ta spojitost a ta celková pohodová muzikálnost je radost poslouchat. Je to tak optimistický, tak vřelý zvuk, tak netechnický, že prostě vydržíte na jeho vlnách plout libovolně dlouho a je celkem jedno, jestli je brzy ráno a je to první skladba vašeho dne, nebo po šestnácti hodinách téměř kontinuálního poslouchání v půl jedné ráno přichází fáze "Tak už jenom tuhle...". Prostě hraje a hraje a hraje...

Denon PMA-2500NE není zázračný zesilovač - naopak, je to zhmotnění jakéhosi tradičního, příjemného, na nic si nehrajícího high endu bez kosmických technologií a cenovek. Denon udělal lehký ústupek a čistě analogový stroj okořenil moderními vstupy (protože je přeci jen skoro čtvrtka 21. století, kdy jsme podle generace lidí, v jejichž době vznikl Denon, dávno měli bydlet na Marsu), také trochu "prohřál" zvukový charakter, ale stále jde o racionální, "normální" přístroj, který exceluje hlavně svou neúnavností a plynulostí a byť můžete říct, že by mohl být neutrálnější, že by mohl být výbušnější nebo by mohl víc rafinovat ty nejmenší detaily, Denon to se svým klidem přehlíží - proč by měl? Hraje si muzikálně po svém, v klidu, neuspěchaně a když dokážete potlačit hektičnost doby a poddat se jeho tempu, může vám pomoci proniknout do hudby samotné a dokáže zažehnout jiskru radosti prostě z toho, že posloucháte a nic neřešíte. Za dané peníze je to víc než férová nabídka.

KLADY
+ bytelná stavba
+ férová konstrukce
+ velmi příjemná výbava
+ nepřehnaná cena

ZÁPORY
- citelně teplejší zabarvení reprodukce

Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

 

Odkaz na web výrobce

 

YouTube odkaz

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

NWIzMmU5Yj
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: