S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » Reprosoustavy » Sloupové repro » JBL Studio 290


        

JBL Studio 290

 

skladem

+ reprokabely ZDARMA


1x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: JBLStudio290
Výrobce: JBL
Barva
bez DPH : 23 132 Kč (906 EUR)
s DPH (21 %):
27 990 Kč (1 096 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  pár  

Popis & Specifikace

3 -pásmové sloupové reproduktory, doporučený výkon zesilovače 20-225W, 38Hz-22kHz, 91 dB, 8 Ohms, 1197x237x230, 25kg/ks.

Reproduktor je teď položen na podlahu.
Existuje domácí kino... potom existuje maximální JBL zážitek z domácího kina. Jako působivý člen reproduktorové série JBL Studio 2 složené z devíti modelů, vás duální 200mm sloupový reproduktor Studio 290 vžene do světa, kde odkaz zvukového řemeslnictví a moderní technologie formuje zážitek z poslouchání, který nese druh výkonu a přesnosti, s jakým jste se dříve potkali jen v kině. Reproduktor Studio 290 zahrnuje duální 200mm PolyPlas měniče, které vám přinášejí dvojnásobnou perfektní čistotu vokálů a silné basy, které jsou charakteristickým rysem série Studio 2. A nejen to, vestavěný High Definition Imaging (HDI) design vlnovodu a 25mm CMMD Lite vysokofrekvenční měnič a máte reproduktor, který bere svoje podněty od vlastního JBL hlavního legendárního referenčního monitoru M2. Zkombinujte tento elegantní, uhlazený design samotného reproduktoru – jak uvnitř tak i zvenku – a máte dočinění s vzácným plemenem zvukové koňské síly a inteligence připravené definovat vlastní éru.

  • - 25mm CMMD® Lite vysokofrekvenční měnič pro čisté, výkonné výšky s nízkým zkreslením a širokou dynamikou.
  • - High Definition Imaging (HDI) design vlnovodu pro ohromující vyjádření, přirozené vyvážení a pozoruhodný vysokofrekvenční detail v jakékoliv pozici v místnosti.
  • - Duální 200mm PolyPlas měniče zvyšují vokální čistotu a dodávají silnou rozsáhlou basovou odezvu.
  • - Vnitřní vyztužení od okraje k okraji výrazně snižuje ohnutí stěn ozvučnice, čímž výrazně zlepšuje basovou odezvu a snižuje zkreslení.
  • - Masivní konstrukce s jemně zaoblenými hranami a bez viditelných upevňovacích prvků.
  • - Elegantní lesklé černé horní panely a luxusně natřený povrch příjemný na pohled.
  • - Na dotyk jemný barevný povrch kroužku měniče dodává čistý, nadčasový vzhled, který se jednoduše spojuje s jakýmkoliv stylem.


Duální 200mm PolyPlas měniče dodávají bezkonkurenční čistotu, výkon a realismus
Výsledky pocházejí z laboratoře stejně jako od posluchačů: desetiletí JBL akustického výzkumu a vývoje zanechaly svoji stopu. U těchto dvojitých 200mm PolyPlas dopředu proudících měničů poskytujících dvojnásobnou bezkonkurenční přesnost a realismus JBL zvuku, necháváme toto mistrovské dílo – upřímně – mluvit samo za sebe.

25mm CMMD® Lite vysokofrekvenční měnič a High Definition Imaging (HDI) vlnovod přináší vašemu zážitku z poslouchání zvuk kinematografické třídy
Vyvrcholením 67-letého průkopnického výzkumu zvuku v našich laboratořích JBL je, že Studio 290 zahrnuje do svého provedení odvážné technologie, jako je High Definition Imaging (HDI) vlnovod a 25mm CMMD Lite vysokofrekvenční měnič. Společně vám tato vylepšení umožňují zažít váš zvuk čistě a filmově, v celém svém přesném vyobrazení, vysokofrekvenčních detailech, přirozeném vyvážení a širokospektrálním zvuku pokrokového domácího kina.

Vizuálně pozoruhodný design 21. století, který nemůže nelákat
Cestou společnosti JBL je to, aby to tak dobře vypadalo, jako dobře to i zní. A u Studio 290 jsme neudělali žádné výjimky. S elegancí 21. století, která zahrnuje jemné zaoblené hrany, černé lesklé obložení a povrchovou úpravu příjemnou na pohled, jsme vytvořili něco, co svádí oko stejně intenzivně jako sluch.

  • Typ: 3-pásmový sloupový reproduktor s 200mm duálními měniči
  • Měniče: Duální 200 mm PolyPlas nízkofrekvenční měniče; Jeden 100 mm PolyPlas středo-rozsahový měnič
  • High Definition Imaging (HDI) horn design - 25 mm CMMD® Lite vysokofrekvenční kupole
  • Doporučený výkon zesilovače: 20 – 225 W
  • Frekvenční odezva: 38 Hz – 22 kHz
  • Citlivost: 91 dB
  • Impedance: 8 ohmů
  • Vyztužená ozvučnice a Slipstream dozadu směřující basový port
  • Duální pozlacené připojovací reproduktorové konektory se schopností „bi-wire“ připojení
  • Rozměry (V x Š x H): 1197 mm x 273 mm x 330 mm
  • Hmotnost: 25.0 kg


Obsah balení:

  • - JBL® Studio 290, 3-pásmový sloupový reproduktor
  • - Návod na obsluhu
  • - Kobercové hroty x 4

 

Vizuálně poměrně extravagantní řada Studio 500 od amerických JBL nestačila vlastně v cenících ani pořádně zaschnout a už je tu nová, vlastně zcela opačně pojatá série se stejným názvem, jen s číslovkou 200. Oproti ostrým tvarům a robustní stavbě pětistovkových modelů jsou dvoustovky výrazně jemnější, ale když jim sundáte krycí mřížky, stále to jsou masivní JBL s velkými reproduktory, tak jak se na Ameriku sluší a patří.

V celé řadě najdete celkem tři sloupové modely, které jsou si však velikostí i cenou až překvapivě podobné, kupodivu (měli jsme možnost si sáhnout na všechny tři vedle sebe) ale ne tak charakterem. Králem série je sloupek označený číslem 290 a jde o plnokrevnou třípásmovou reprosoustavu se čtyřmi reproduktory. Vzhledově jde o maximálně konzervativní reprosoustavy, jejichž pravoúhlou dokonalost narušuje jen oblost bočních hran čelní stěny. Jinak jako celek působí Studio 290 až nenápadně, jednoduché křivky i nenápadné povrchové provedení dokážou umně skrýt nadprůměrné rozměry 119,7 x 27,3 x 33 cm (v x š x h) – pak vás dost možná při přesouvání až lehce zaskočí hmotnost 25 kg.
 
Milovníka robustnosti ale rozhodně potěší pohled zepředu i zezadu – vpředu totiž odhalí čtveřici dynamických reproduktorů, pouze jednoduše obkroužených vkusnou černou linkou. Zezadu je to zase vpravdě obří plastový bassreflexový nátrubek (JBL nazývá svůj design bassreflexu Slip Stream Port a vyznačuje se dvojím prohnutím), kterým protáhne ruku i velmi statný muž. V taktéž plastikové vaničce u paty zadní stěny najdeme dva pár adekvátně robustních reproduktorových terminálů – díky jejich sklonu a rozteči můžete s kabely manipulovat lehce a nemusíte se zdráhat použít ani ty s opravdu masivními koncovkami a velikými průřezy.
 
Vrátíme-li se zpět dopředu, zaujmou hlavně dva basové měniče, zasahující téměř ke kraji ozvučnice. Mají solidní průměr 20 cm, závěs, který by udržel patrně i vystřelenou kovadlinu a membránu z materiálu PolyPlas se zpevňujícím vroubkováním. Membrána z PolyPlas je nejdříve zformována z papíru, poté je na její povrch nanesena tenoučká vrstva polymeru, která reproduktor příliš nezpomaluje, ale zato významně zpevňuje. Středotónový reproduktor je vlastně tentýž, jen s průměrem zmenšeným na 10 cm. Sestavu reproduktorů završuje jednopalcový tweeter, ponořený poměrně hluboko do ostře řezaného zvukovodu. Pro kopulku membrány zvolili v JBL materiál CMMD Lite, což je zkratka pro „Ceramic Metal Matrix Diaphragms", neboli kombinaci keramiky a kovu.
JBL Studio 290 nabízí také charakteristiky „veliké" parametry – při nominální impedanci 8 Ohm a citlivosti 91 dB (2,83 V / m) umí tento sloupek vyzářit frekvence v rozsahu 38 – 22 000 Hz, ovšem bez blíže specifikované tolerance. Soudě dle poslechových zážitků by to mohla být i referenční tolerance -3 dB.
 
Zdroj signálu nám byl přehrávač Marantz SA7003, zesiloval pak buď Marantz PM14S1, nebo Harman / Kardon AVR 270, kde se prokázala síla in house vývoje – tito dva, přes výrazně nižší cenu elektroniky, se ukázali být perfektním párem. Ne že by high-endový Marantz byl horší, ale JBL už jeho přednosti nevyužily a v kombinaci s receiverem AVR 270 byl výsledek jaksi muzikálnější. Je to prostě praktický důkaz toho, že hifi je alchymie.
 
Když se podíváte na rozměry reproduktorů a ozvučnic JBL Studio 290, navíc když vezmete v úvahu jakousi obecně předjímanou charakteristiku „amerického zvuku", možná se budete bát přebytku basu, který bude poněkud překrývat zbytek pásma. Basa v „Momentary Truce" od Flim & The BB´s (1991 | dmp | CD 486) je silná, ale nepůsobí nijak přebuzeně. Sice vystupuje do popředí o ždibec víc než středy a výšky, pokud ale budou mít ozvučnice kolem sebe alespoň metr na všechny strany, nebude ho příliš a nebudete mít pocit, že vám pod spodními oktávami něco uniká. JBL se s jakoukoliv elektronikou rozehrávaly velmi snadno a lehce, takže i jejich velký zvukový objem zůstával klidný a zcela kontrolovaný.
 
Bachova působivá „Sonáta pro sólové cello #1, BWV 1007" (Janos Starker | „KEF Ultimate Resolution Demonstration Disc 2" | 2010 | Universal | 480 3148) ukazuje v podání Studio 290 poměrně konkrétní nástroj s jasnými konturami a pocitem vzduchu kolem nástroje, byť ten samotný jako kdyby byl poněkud drobnější, zmenšenější, jakkoliv to vynahrazuje schopnost reprosoustav promítnout zvuk plasticky směrem k posluchači. Vnitřní dynamika cella je velmi slušná, JBL umí zreprodukovat plný frekvenční rozsah nástroje, přesto ani zde neucítíte fyzické kopance, zvukové podání je poměrně dost klidné.
Dylanova „Blowin´ in the wind" („DYLAN" | 2007 | Columbia | 88697 16131 2) se opět nese v jemnějším, klidném duchu, tvrdý, kovový nádech strun tu je lehce zjemněný, nijak exponovaný oproti zbytku pásma. I na velkou bednu nabízí JBL Studio 290 velmi soudržný přednes, velmi přesný, u velkých vícepásmových konstrukcí ne vždy běžný. Právě tato skladba také ukázala schopnost těchto reprosoustav velmi dobře lokalizovat jak nástroj, tak vokál – konkrétní pozici určíme v pravolevém prostoru, i tom předozadním. Prostor není protažený do hloubky, spíš je vytažený poměrně dosti vpřed, zprava a zleva není ohraničený osou reprosoustav, pokračuje dále. Přes mírně obroušené ostří tónů proniká z reprodukce naléhavost, přímost a bezprostřednost skladby.
Celková klidnější, přesná charakteristika reprodukce odkazuje na požadované studiové vlastnosti, přesto pro domácí reprodukci nemusí být úplně každému po chuti. Civilní, ne úplně průrazné vyznění výšek a kontrolovaný, nepřehnaný bas ukazují sice opravdu vše, co je na nahrávce, ale tak nějak vás nechává to spíše precizně pozorovat, než aby vás zalila zvukovým mořem po běžném americkém způsobu. Jasně kovové činely tak určují tempo nahrávky spolu s přesným, kulatým kopákem a celkový rockový šmrnc je fajn, byť intenzita atmosféry je spíše střídmější. Nutno dodat, že toto ladění také nechává do zvuku výrazně vstupovat charakter připojeného řetězce, takže si můžete výsledek snadno „doladit".
Dobře se JBL Studio 290 popasovaly i s pianem Simone Dinnerstein. Její uvolněné podání „Largo du Concerto No 5" tu dobře vyniká, transparentní, dostatečně rychlý zvuk dobře vykresluje stisky kláves, rychlý nástup plných tónů vás přesvědčí o dostatečném dimenzování schopností Studio 290, dynamika je uvolněná a velmi dobrá. Barevnost je věrná, snad trochu strohá, opět jako ze studiového prostředí – jednoduše žádné přehánění, pouze v dané cenové třídě co největší věrnost nahrávce.
To ostatně platí i pro střední tóny kolem vokálního pásma. Benediktýni z kláštera Santo Domingo de Silos nahráli v sedmdesátých letech 20. století jednu z nejúžasnějších vokálních nahrávek, desku „Chant", zvláště v úpravě MFSL (1994 | UDCD 725). Klid a dobré rozlišení jsou velmi příjemné, zvláště zde, kde se basy ani nepokouší vměšovat do reprodukce. Sbor je detailní a přehledný navíc je hlasům dobře rozumět, ať už hrajete hlasitě, či poměrně potichu. JBL naznačí i chrámový prostor a celkovou atmosféru, spíše opět s jakýmsi lehkým „profi" odstupem, ale přesto.
 
Když jsme se zmínili o hlasitosti, přeci jen jde o velké americké bedny, takže jim sluší alespoň trochu hlasitější přednes, kde naplno rozkvetou jejich schopnosti. Patricia Petibon tak v Offenbachově „Orphée aux Enferns" s volume mírně doprava zní velmi autenticky, studiově přesně a lehce, i když barevnost je snad opět poněkud studiová a lehce profesorská. To ale nevadí, i náročné dynamické okamžiky zvládají tyhle sloupky se ctí, bez pocitu hrubosti nebo zkreslení ve zvuku.
 
Nová řada JBL Studio se vydala lehce nečekanou, ale rozhodně ne špatnou cestou. Tak jak se zjemnil a zklidnil vnější vzhled reprosoustav, tak se zklidnil a zjemnil i jejich zvukový projev, který sází na studiovou autentičnost a civilnost, místo efektního objemu a tlaku, který nabízí rozumnou vyváženost (byť stále chvílemi cítíte lehoučké basovější naladění) a který svou čistotou dává možnost „doladit" zvukový charakter pomocí komponentů v řetězci. Pravdou je, že studiová účelnost návrhu fyzického i zvukového se nemusí líbit každému, protože se vlastně snaží být bez vlastního charakteru (což je ovšem přeci správně). Snad jen poněkud obyčejné zpracování a vzhled nevzbudí u domácích uživatelů to pravé nadšení, i když zájemci o maximální nenápadnost (lze-li něčeho takového u velkých sloupků dosáhnout) by radost mít mohli. Každopádně jsou JBL Studio 290 slušné, civilizované reprosoustavy s férovou hodnotou.
 
KLADY
  • + slušná přesnost a kontrola reprodukce
  • + velký, plný zvuk
  • + snadno se rozehrávají i levnou elektronikou (ideální bylo „in-house" spojení s H/K)
  • + vyplní i velký prostor
 
ZÁPORY
- až příliš účelný vzhled
 
© 2014 - Hi-Fi Voice
 
 
 

S živými basy pěkně od podlahy - kalifornská značka JBL má v bohaté nabídce desítky reprosoustav, z nichž mnohé vedle zvuku zaujmou i poměrem užitné hodnoty k ceně. Pozornost si zasluhuje třeba jeden z mladších přírůstků katalogu, třípásmové podlahovky Studio 290.

Řadu Studio mnoho hudbymilovných Evropanů objevilo společně se sloupky Studio 190 (S&V 12/11), ověnčenými vavříny cen EISA. O stupínek výš stojí ve firemní hierarchii nová řada Studio 2 s devíti modely, mezi nimiž najdeme tři podlahové: nejvyšší a také jediné s osmipalcovými „basáky“ (o průměru 203 mm) jsou právě soustavy Studio 290. Dobrou cenu ovlivňují vedle levnější výroby v Číně i počty prodaných kusů na ohromném americkém trhu, jako ostatní modely z řady se proto vyrábějí v jediném provedení se strukturovanou vinylovou fólií na povrchu kabinetů, evokující černě mořené dřevo. Stejné barevné tónování mají i průzvučná tkanina na odnímatelném rámečku, jenž chrání před poškozením všechny čtyři měniče, i dekorativní horní desky z tenkého lesklého plastu, lícující přesně s půdorysem skříní. Proti soustavám z řady Studio 1, jež s členitou i asymetricky orientovanou čelní stěnou s jinými nezaměníme, mají sice konzervativnější design, ale zapadnou do každého interiéru. 
 
Výšky nic netlačí 
Stěny pravoúhlých ozvučnic se zaoblenými bočními hranami tvoří MDF desky o tloušťce 19 mm. Konstrukce kabinetů vzhledem k většímu vnitřnímu objemu není z nejtužších, ale jejich neharmonické zkreslení uvnitř omezují tři příčná žebra i důsledně zatlumené bočnice. V základnách jsou z výroby instalované čtyři pryžové patky, které uvnitř disponují kovovými lůžky se závitem M6, jež umožňují instalovat i odhmotňovací „spiky“ (ty je ovšem třeba dokoupit). Osazení soustav vychází z firemních reproduktorů. Tweeter, který je modifikací vysokotónového měniče ze studiových monitorů M2, pracuje s kompozitní kalotou CMMD (Ceramic Metal Matrix Diaphragm) o průměru 25 mm, na níž navazuje poměrně mělký bi-radiální zvukovod HDI (High Definition Imaging); jeho průřez kopíruje okraje membrány, takže nejde o typ nepřímo vyzařujícího („tlakového“) tweeteru, známého z vyšších modelů JBL. Středotónový měnič o průměru 100 mm s kónickou membránou ze stříbrošedého polyamidu (PolyPlas), jenž kolem středu zesiluje kopulka ze stejného materiálu, uvnitř kabinetu akusticky stíní vlastní válcová komora; jeho membránu s košem spojuje atypický závěs z impregnovaného textilu. Dole následuje tandem hlubokotónových reproduktorů o průměru 203 mm, jež s koši spojují obvyklé pryžové vlnky. K tuhosti obou velkých „polyplasových“ membrán přispívají i zesílení, uspořádaná do pěti soustředných mezikruží, stejně tak i středové kopulky ze stejného materiálu. Magnetické obvody všech měničů jsou feritové. 
 
Na stereo i do kina 
O elektrické výhybce se dokumentace vůbec nerozepisuje, takže neznáme její strmost (respektive řád zapojení) ani dělicí kmitočty. Široké bassreflexové otvory s firemní technologií Slipstream ústí na zadní stěně, takže soustavy potřebují od zadní stěny odstup minimálně půl metru. Kousek nad základnou najdeme subšasi se dvěma páry pozlacených šroubovacích terminálů, které po odstranění zkratovacích propojek umožňují bi-wiring či bi-amping a poradí si s kabely zakončenými holými vodiči i banánky. Osmiohmové soustavy s nadprůměrnou charakteristickou citlivostí vybudí víceméně každý zesilovač. I když soustavy JBL Studio 290 umožňují s dalšími modely zkompletovat ozvučení domácího kina, lze předpokládat, že budou častěji spolupracovat se stereofonními sestavami. Kmitočtově vyvážený zvuk má základy v plných, solidně definovaných basech a pokračuje přes bohatými detaily oplývající střední pásmo až k čistým transparentním výškám. Mezi plusy patří i velmi dobře podaný prostor nahrávek a celkově vitální projev. Co se hudebních žánrů týká, mají Studio 290 univerzální gusto a poradí si přesvědčivě i s akustickým instrumentářem.
 
Autor recenze: Pavel Víšek, stereovideo.cz
 

 

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

ODRlNWN
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: