S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » Hi-Fi Stereo » Music server » MARANTZ NA-11S1 Premium


        

MARANTZ NA-11S1 Premium

 

na objednávku

+ cinch kabel ZDARMA


0x
Dostupnost: Skladem u dodavatele
Číslo produktu: MARANTZNA11S1
Výrobce: Marantz
Barva
bez DPH : 86 777 Kč (3 364 EUR)
s DPH (21 %):
105 000 Kč (4 071 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Popis & Specifikace

Premiový přehrávač síťového obsahu je pravděpodobně ten nejvyspělejší audio přehrávač s DAC převodníkem, který byl u Marantz kdy zkonstruován. NA-11S1 přináší špičkové zvukové vlastnosti s možností streamování a množstvím variant připojení, to vše v provedení konstruovaném pro co nejjednodušší obsluhu a maximální flexibilitu. Přístroj dokáže reprodukovat dech beroucí kvalitu i z důvodu osazení Hi gh Current Audiophile D/A převodníkem DSD 1792 a současně také originálním DSP Marantz a především Digitálním Filtrem PEC777 - jde o high-end algoritmus používaný doposud pouze a jen v profesionálních nahrávacích studiích-nazýváme jej Marantz Musical Mastering . Tento typ filtrace dokáže zachovat podstatně širší zvukovou scénu a perfektní vyváženost. Jeho analogové audio obvody zahrnují proslavené Marantz HDAM-SA2 a HDAM, což spolu s toroidním transformátorem zajišťuje dostatek výkonu, kdykoli je ho potřeba a to vše zabaleno v 5mm silném vrchním poměděném hliníkovém krytu, který minimalizuje vibrace a veškeré přeslechy a rušení. NA-11S1 je vybavený Ethernetovým portem a je možné jej tedy připojit nejen do domácí sítě, přijímat tisíce internetových rádií a streamovat hudbu z různých služeb jako Last.fm nebo Spotify. Dnešní nezbytností je pak Apple Airplay , díky níž může uživatel přehrávat přímo ze své knihovny iTunes a bez ohledu na zdrojové zařízení.


Díky DLNA 1.5 kompatibilitě může stejně tak přistupovat ke svému lokálnímu úložišti a do sítě připojených NAS serverů a přehrávat množství audio i video kodeků. Klasické koncerty nebo jiná představení zaznamenaná bez mezer budou díky systém u Gapless play přehrávány bez mezer mezi skladbami.
Přední a zadní panel je navíc vybavený USB konektorem, který dále rozšiřuje možnosti přístroje o využití iPhone a iPod a jejich připojení digitální cestou, která vám nabídne dosud nepoznanou čistotu, dynamiku a bohatost detailů. Přední USB typu A je připravený pro přenosná zařízení a USB paměti. USB – B konektor pracuje v asynchronním režimu pro připojení PC nebo MAC přímo a podporuje 192kHz/24bit ale také DSD 2.8MHz a 5.6MHz pro maximální univerzalitu. Návdavkem je pak nově vyvinutá „Ground/Signal Isolator Technology“ pomáhající redukovat šum v PC pro dosažení co možná nejvyšší kvality a čistoty.
Přístroj je také vybavený zdvojeným digitálním vstupem, aby jej bylo možné využívat jako vynikající D/A převodník. Analogové výstupy jsou osazeny nesymetrickými RCA i symetrickými XLR konektory.


Technologie:

DLNA
Produkty s certifikací DLNA zaručují rychlé a stabilní připojení, vzájemnou funkceschopnost napříč různými značkami, podporu funkce Universal Plug and Play (UPnP), automatické přidělování IP adres a snadné používání v kabelové nebo bezdrátové konfiguraci domácí sítě: prostřednictvím své audio/video sestavy můžete sdílet oblíbenou hudbu, fotografie a videozáznamy uložené v počítači PC, v síťovém disku (NAS), v hudebním serveru nebo v HD rekordéru.

HDAM SA2
Společnost Marantz vyvinula vlastní diskrétní obvodové desky nahrazující standardní integrované obvody. Tyto moduly HDAM jsou složeny z diskrétních součástek s povrchovou montáží s krátkými cestami zrcadlového signálu L/R. Tato zařízení plní přesně stejnou funkci, jako operační zesilovače, avšak dramaticky překonávají operační zesilovače s běžnými integrovanými obvody z hlediska rychlosti přeběhu a potlačení šumu, což se projevuje v mnohem dynamičtějším, přesnějším a detailnějším zvuku. Společnost Marantz již mnoho let vyvíjí různé typy modulů HDAM za účelem zlepšení kvality a vyhovění speciálním požadavkům kategorií produktů zahrnujících například CD přehrávače nebo zesilovače.


Režim D/A převodníku
Režimem D/A převodníku rozumíme popis činnosti přístroje jako externího digitálně-analogového převodníku (DAC). K optickým / koaxiálním vstupům nebo k rozhraní USB typu B můžete připojit různé vstupní zdroje, například externí jednotku CD, digitální magnetofon, hudební server, počítač nebo sítového klienta. Tyto zdroje mohou k obohacení zvuku využít vysoce kvalitní D/A převodník a analogový koncový stupeň vybavený moduly HDAM. Seznamte se též s popisem rozhraní USB typu B.

Spolupracuje s Alphonse / vyrobeno pro iPod
Označení "Made for iPod" (Vyrobeno pro iPod) a "Works with iPhone" (Spolupracuje s iPhone) znamená, že dané elektronické příslušenství bylo speciálně navrženo na připojení zařízení iPod/iPhone a certifikováno na splnění provozních standardů společnosti Apple. Současné produkty Marantz nesoucí logo ‘Made for iPod’ (Vyrobeno pro iPod) jsou kompatibilní s následujícími modely iPod: zařízení iPod 4. generace a vyšší, iPod Classic, iPod Nano (1., 2. 3. a 4. generace), iPod video a iPod Touch. Zařízení iPod 5. generace, iPod Nano a iPod Touch používají digitální přenos audio signálu. Označením "Spolupracuje s Alphonse" je zařízení Alphonse přidáno do seznamu.

Streaming hudby z počítače
Digitální média uložená v počítači nebo na disku NAS (úložné zařízení pro přístup v síti - síťová jednotka pevného disku) nabývají na popularitě. Avšak poslechu hudby pouze "za pochodu" z přenosného přehrávače médií nebo sezení před počítačem již dávno není nutností. S našimi produkty podporujícími streaming zvuku můžete vychutnávat hudbu ve vysoké kvalitě prostřednictvím HiFi systému při sezení na pohovce.


Vlastnosti

  • Streaming zvuku z počítače : o
  • Provozní režim D/A převodníku: USB typu B / koaxiální / optický : o / o / o
  • Asynchronous mode rear USB : o
  • USB-B DSD Audio Streaming (DoP) : DSD2.8 / DSD5.6
  • Selectable digital filter : o / o
  • Marantz Musical Mastering : o
  • Internetový rozhlas : o
  • AirPlay music streaming : o
  • Windows 7 : o
  • vTuner / Spotify* / last.fm* : o / o / o
  • USB Audio (Front ) / Made for iPod / Made for iPhone : o / o / o
  • Certifikace DLNA : o (v1.5)
  • Compatible streaming file types : MP3 / WMA / AAC / ALAC / WAV / FLAC / FLAC HD
  • Gapless Playback : o
  • Remote App : iDevice / Android
  • Verze HDAM : HDAM + HDAM SA2
  • Napájecí transformátor: toroidní / EL : o / -
  • Audio součásti vysoké kvality : o
  • Součásti na míru : o
  • Symetrické uspořádání obvodu : o


Ostatní

  • Poměděné šasi : o
  • Přídavná kovová deska pro zvýšení pevnosti šasi : o
  • Sluchátový výstup: standard / vyrovnávací zesilovač / proudová zpětná vazba : - / o / -
  • Displej: stmívání / vypnuto : o / o


Vstupy/výstupy

  • Vzdálená sběrnice Marantz : o
  • RS232 : o
  • Vzorkovací kmitočet digitálního vstupu : 192 kHz / 24-bit
  • Vstup USB (přední) kompatibilní se zařízením iPod / iPhone : o
  • Vstup USB typu B pro PC (zadní) : o
  • Vzorkovací kmitočet vstupu USB : 192 kHz / 24-bit & DSD2.8 / DSD5.6
  • Analogový výstup : 1x Cinch / 1x XLR
  • Zásuvka Ethernet : o
  • Digitální výstupy: koaxiální / optické : o / o
  • Digitální výstupy: koaxiální / optické : o / o


Technické údaje

  • D/A převodník : Advanced Segment
  • Integrovaný obvod D/A převodníku : DSD1792A
  • Digitální filtr : DSP (Marantz)
  • Tvarovač šumu : DSP (Marantz)
  • Dithering : DSP (Marantz)
  • Filtrační stupeň se spodní propustí : HDAM SA2
  • Výstupní oddělovač : HDAM SA2
  • Sluchátkový zesilovač : Discrete


Všeobecné

  • Available colours : Gold / Black
  • Kovový přední panel : o
  • Dálkový ovladač : RC002NA
  • Příkon ve W : 50
  • Příkon v pohotovostním režimu ve W : 0.4
  • Odnímatelný napájecí kabel : o
  • Maximum Dimensions (W x D x H) in mm : 440 x 417 x 127
  • Hmotnost v kg : 14.6

 

Streamery se pomalu ale jistě etablují za nedílnou součást každé „opravdové" high endové sestavy a není se čemu divit. Však ty nejkvalitnější formáty jsou dnes dostupné právě ve formě počítačových souborů a to, čemu se ortodoxní audiofilové dodnes zuby nehty brání, se pomalu mění z pravděpodobné budoucnosti na nevyhnutelnou současnost. Ostatně jen těžko najdete dnes některého z důležitých výrobců elektroniky, kteří by neměli ve svém portfoliu streamer (nebo alespoň specializovaný USB D/A převodník, což je ale vlastně také jedna z forem datového streamování).

Svou šanci si v tomto ohledu nenechal vzít ani Marantz, který se pustil do high endových vod a to svým modelem NA-11S1, patřícím do nejvyšší firemní série Reference. Od toho se odvíjí také vnější vzhled a stavba přístroje. Tento streamer je pěkný cvalík a se svými 14,6 kg čisté váhy, uložených na čtveřici masivních noh, při jen mírně nadstandardních rozměrech 44 x 12,7 x 41,7 cm (š x v x h) rozhodně umí zapůsobit. Má na to vliv také charakteristicky tvarované čelo přístroje, jednoduše nezaměnitelné a „marantzovské". Vše důležité je opticky soustředěno doprostřed, kde vládne dvěma prohlubněmi oddělený „ostrůvek", na jehož bocích je řada sytě modrých LED, oddělujících trojici maličkých ovládacích tlačítek v každé z prohlubní. Určitě si také všimnete masivního plechu na horní straně přístroje – má nadprůměrnou tloušťku 5 mm, takže spolu se zdvojeným spodním plátem účinně redukuje vibrace. Mechanická stabilita přístroje je vskutku jedinečná.
 
Na centrálním ostrůvku jsou opět prvky vizuálně centrované – jak logo výrobce, tak pod ním uložený černý obdélník, za jehož sklem je jednoduchý, dobře čitelný displej (byť s nikterak gigantickými znaky). V levé části tohoto obdélníku je ještě několik indikátorů provozního stavu, vpravo zase typický firemní kruhový ovladač, kterým se zde můžete pohybovat a v nabídkách. Nejblíže paty čelní stěny je pak opět uprostřed spínací tlačítko, vpravo od něj sluchátkový výstup o průměru 6,3 mm se samostatnou regulací maličkým potenciometrem, vlevo tlačítko pro výběr vstupu a USB port (s nabíjením pro Apple produkty).
 
Obejdete-li přístroj kolem dokola, narazíte vzadu na zlatavě zbarvený panel plný konektorů. V levé části je dvojice analogových výstupů s fantasticky precizními konektory – zvuk je vyváděn paralelně jak přes nesymetrické RCA konektory, tak přes symetrické XLR. Zhruba od středu směrem vpravo pak najdeme všechnu potřebnou vstupně-výstupní výbavu. Jsou tu jednak digitální výstupy (1x koaxiální a 1x optický), jednak ale také vstupy – opět koaxiální, opět optický, oba doplněné o USB. NA-11S1 tak umí fungovat jako D/A převodník. Jediným připojením do sítě je LAN konektor, tedy žádný potenciálně nespolehlivý bezdrát. Nakonec tu je ještě několik „praktických" konektorů – jednak 3,5 mm vstup pro externí spouštění, jednak RS 232, díky kterému můžete Marantz plně integrovat do systémů domácí automatizace a nakonec vstup a výstup pro externí dálkové ovládání.
 
Rigidita a maximalistické pojetí exteriéru pokračuje také uvnitř NA-11S1. Jde hlavně o masivní a zapouzdřený toroidní transformátor, tvořící stabilní základ věrné reprodukce. Druhou zásadní částí je obvodová část, patřící D/A převodníku. Má vyhrazenu vlastní PCB desku, pracuje s vysokými proudy a zpracovaný signál předává k převodu proudu na napětí proprietárnímu firemnímu řešení HDAM-SA2 (Hyper Dynamic Amplifier Module), které je koncipováno plně diskrétně. Další HDAM moduly najdete u výstupních obvodů.
 
V signálové cestě najdete také firemní DSP, fungující také jako digitální filtr. Variabilní digitální filtr – jsou tu dvě nastavení pro digitální vstupy a několik dalších možností filtrování. Můžete si tak poměrně výrazně vyhrát s přednesem tohoto streameru. Mozkem přístroje je čip DSD-1792 od Texas Instruments. Jak z názvu vyplývá, můžete se díky němu těšit na podporu DSD stop. Celé obvodové řešení je tak plně symetrické, takže zapojit streamer pomocí symetrických XLR konektorů má smysl.
 
Marantz NA-11S1 pracuje s frekvenčním rozsahem 2 – 96 000 Hz, v toleranci +/- 3dB pak klesne horní hranice na 50 000 Hz. Po síti protokolem DLNA 1.5 i z fyzicky připojených médií můžete přehrát všechny běžné formáty souborů od MP3 a WMA, přes AAC až po FLAC a WAV s rozlišením až 24 / 192. Podpora DSD je k dispozici výhradně na USB portu (DSD přes PCM).
 
Vše pak můžete řídit buď dodávaným elegantním dálkovým ovládáním, nebo moderněji za pomoci aplikace pro zařízení s iOS či Andorid. Aplikace vůbec není špatná, byť pro pružnou reakci budete potřebovat výkonnější zařízení.
 
Streamer Marantz NA-11S1 jsme poslouchali hlavně v kombinaci s vynikajícím Perreaux eloquence 250i, kdy oběma přístrojům zajišťovala čisté napájení lišta s kabely Atlas EOS. Samozřejmě jsme využili také Naim Nait XS. Alternativním zdrojem byl Naim CD5si a ASUS Xonar Essence One MUSES. Zvuk vyzařovaly reprosoustavy Harbeth Monitor 30, ale také Xavian Bonbonus.
 
Značka Marantz má v téměř celém katalogu poměrně jasně čitelný zvukový nádech, který inklinuje k lehké „příjemnosti", avšak v řadě Reference je to spíše nádherná muzikálnost. Právě ta sálá z přednesu NA-11S1 ve velkém. Je opravdu velmi příjemné poslouchat třeba „High Hopes" z alba „Division Bell" od Pink Floyd. Zvláště basa je tu skutečně okouzlující, bas má pěkně pevné tělo a sílu, zůstává „marantzovsky" měkčí, hebký a velmi bohatý, NA-11S1 však jeden každý tón drží pod dokonalou kontrolou. Je to nejen velmi muzikální, ale také velice přesvědčivé naladění – basové tóny dopadají s autoritou Thorova kladiva a posouvají hudbu kupředu s nebývalou samozřejmostí.
 
Když spustí sbor San Francisco Choral Artists něžnou Rutterovu „Nativity Carol" (rip CD „Reference Classics First Sampling", až vás zamrazí z toho nádherného souladu hlasů. Parádně rozlišených a velice věrně znějících hlasů, nutno říci. Zaznívají lehce, klidně, ale přitom z nich cítíte naprostou jistotu, sbor je skutečně sestavou mnoha a mnoha jednotlivých vokálů, snadno vnímáte jejich oddělení a množství vzduchu, v němž se vznáší. Naprosto jednoduše také přichází poznání rozdílů mezi jednotlivými hlasy, bezproblémově poznáte, že tenhle zní takhle a tenhle trochu jinak. Nejvíc ale rozhodně oceníte tu nenásilnost a radostnou pohodu, s jakou tohle vše nastává. Dokonce tu velmi dobře vynikne i celková chrámová atmosféra, slyšíte všechny ty odrazy, a když zavřete oči, jste díky tomu téměř „tam". Marantz NA-11S1 je zcela cizí také jakýkoliv náznak tvrdosti či přísnosti, může tak občas působit přeci jen o něco měkčeji, ale nijak nepříjemně – v kterékoli chvíli za tím cítíte dostatečnou rezervu a jistotu.
 
I když si Marantz výborně poradí i s „obyčejnou" nahrávkou, patří NA-11S1 k těm přístrojům, u kterých rozhodně doceníte dobře provedenou nahrávku s vysokým rozlišením. Nejnápadnější je posun v oblasti výšek – najednou jsou jaksi bohatší, jasnější, jistější a přitom (trochu paradoxně) klidnější. Jemňoučké kovové perkuse v úvodu „Wichita Lineman" Barb Jungr (FLAC 24 / 96) jsou úchvatně znělé, jasné a čisté. I když i zde je cítit velká jemnost a klid, trochu uklidňující pronikavost kovových tónů, jejich jas a jasně znělá kovovost jsou i tak vynikající.
 
Haydnův „Smyčcový kvartet op. 76 #5" (FLAC 24 / 192) v podání Engegardkvartetten prověřil dynamické schopnosti a autoritu streameru. I zde se Marantz NA-11S1 projevil jako zcela „dospělý" high endový přístroj. Je tu cítit vynikající, živá dynamika celková, tak i velmi dobře vystižená vnitřní dynamika jednotlivých instrumentů. Velmi tomu pomáhá nenápadná rychlost zvuku, kterou často spojujeme s určitou tenkostí a lehkostí přednesu, tady je ale zvuk plný a přesto velmi rychlý, když tak všichni hráči pěkně naplno zaberou a rozezní své nástroje, je to jako výbuch hudby a vy cítíte, že NA-11S1 to zvládá s naprostou samozřejmostí.
 
„Lucia", jedna z krásně nahraných „audiofilských" skladeb v podání Marty Gomez (FLAC 24 / 96 | HD Tracks Ultimate Download Experience), ukázala vynikající umění Marantz NA-11S1 rozebrat hudební signál a vylovit z něj i nepatrné detaily, respektive hrát tak čistě a přehledně, že detaily vystupují lehce a jednoduše a samozřejmě. Některé přístroje vám drobné detaily servírují snad až pod tlakem, u jiných se musíte naopak velice uvolnit a trochu hledat. Marantz je někde uprostřed, vše probíhá bez tlaku, rozlišení je vynikající a naprosto samozřejmé, nemáte však pocit, že by na vás Marantz jakkoliv tlačil. Kdepak, informací předává NA-11S1 opravdu hodně, ale tak bezproblémově a přirozeně, jak se na high end sluší a patří.
 
Titulní skladba alba „Chase" od Trichotomy (FLAC 24 / 96 | Naim Label) nás přesvědčila o tom, že ona poklidná samozřejmost, ta základní charakteristika přednesu tohoto streameru, se týká i rekonstrukce prostorových informací. Marantz nabízí vynikající oddělení kanálů a parádní, velice přehlednou scénu. Nástroje jsou od sebe naprosto precizně oddělené, velmi přirozeně vykreslené a snad jen fakt, že pocitově je vše trochu stažené doprostřed, přeci jen ne tak široké a hluboké, by někdo mohl považovat za problém. Nicméně je tu velmi dobrá organizace a přehlednost, takže to v praxi nijak netrápí.
 
Marantz NA-11S1 nabízí bohatý zvuk, což rozhodně pomáhá budovat atmosféru a vtáhnout vás do hudebního dění. „Misery" od Dave´s True Story působí „velkým" dojmem, všeho je příjemně dost, zvuk ale není přebujelý či zkreslený, pouze objemově bohatý a celkově pocitově intenzivní. Je radost hudbu poslouchat, nechat se unášet rytmem a vnímat to, jak vše plyne, jak přichází čistě a jednoduše, až začínáte zapomínat na zvuk jako takový a věnujete se jen a jen hudbě. Marantz ještě nepatří do úplné ligy výjimečných, kde se elektronika a reprosoustavy ztrácí a vy se zavřenýma očima jistojistě víte, že hudebníci jsou s vámi v místnosti, ale již patří tam, kde vás v přednesu nic neruší a reprodukovaná hudba je už jen radostí.
 
Ostatně, když jsme zmínili rytmus a barevnost, Marantz se prostě povedl a i zde uspěl – třeba Springsteenova „Born to Run" se prostě valí kupředu jako rozvodněná řeka, s tím pravým rockovým zátahem rozjeté lokomotivy. Pomáhá tomu vynikající timing. Velmi solidní podání barev nástrojů zase najdete v Cohenově skladbě „Continuo" ze stejnojmenného disku. I zde vládne ona samozřejmost a nenásilná jistota s uvolněnou přesností a věrností. Je to působivá kombinace a musíte se vysloveně snažit zkoncentrovat, abyste vše mohli hodnotit, protože jinak vyhrává pohodová muzikálnost, která vás pohltí.
 
Streamer Marantz NA-11S1 se povedl. I když gro produkce Marantz leží ve více či méně mainstreamových vodách, referenční série si své označení rozhodně zaslouží. Nese některé základní fyzické i zvukové charakteristiky, kterými se řadí k rodině Marantz, ale vše dotahuje do zcela high endových úrovní. Už jen robustní, fantasticky zpracované tělo NA-11S1 je radost pozorovat a dotýkat se ho. Přesně tak by měl vypadat přístroj za „sto a něco". Potěší pak rychlá reakce, byť komfortu by třeba alespoň pro internetová rádia pomohlo bezdrátové připojení. Nutnost vést k přístroji LAN kabel je samozřejmě naprosto logická z důvodu zachování maximální kvality, ale přiznejme si, že ne každý tomu může bez problémů dostát. Nicméně dobře to ukazuje, pro koho tento Marantz je – pro ty, kteří to s poslechem myslí skutečně vážně. Právě takoví posluchači se dočkají vynikajících výsledků – Marantz nabízí hudbu živou, vřelou, muzikální a bohatou. Nabízí detaily i dynamiku, nabízí drama a emoce, nabízí klid a věrnost. Svým charakterem, pravda, občas lehoučce zvuk zjemní a zklidní, není to nekompromisní, přísný studiový technik, je to emotivní muzikant, který vás svým zápalem pro věc strhne. A tak je to moc dobře...
 
KLADY
  • + fantastická stavba
  • + podpora DSD přes USB
  • + nestojí málo, ale v dnešním světě je vlastně dostupný
  • + vynikající dynamika a rozlišení
  • + podmanivá muzikálnost
 
ZÁPORY
  • - mohl by aspoň pro „nouzové" řešení mít WiFi
  • - oproti dokonalé studiové věrnosti je zvuk přeci jen lehoučce měkčí
 
© 2014 - Hi-Fi Voice

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

NzY3NDJkN
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: