S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » Hi-Fi Stereo » Zesilovače » Zesilovače stereo » YAMAHA A-S2100


        

YAMAHA A-S2100

 

skladem

+ cinch kabel ZDARMA

doprava zdarma


0x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: YAMAHAAS2100
Výrobce: Yamaha
EAN kód: 130290314555
Barva
bez DPH : 52 058 Kč
s DPH (21 %):
62 990 Kč
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Popis & Specifikace

High-End stereo zesilovač 2×160 W, symetrický design, diskrétní Phono a sluchátkový zesilovač zesilovač, XLR konektory, VU metry, 23,4 Kg.

Plně diskrétní konstrukce výkonového zesilovače, phono a sluchátkového zesilovače. VU metry pro vizuální vnímání dynamiky hudby.

  • Max. výkon (4 ohms, 1kHz, 0.7% THD, Max) : 160 W + 160 W
  • Dynamický výkon na kanál (8/6/4/2 ohmy) : 105/135/190/220 W
  • Totální harmonické zkreslení (8 ohms, 20 Hz-20 kHz) : 0,025%
  • Tlumící faktor : 5 Hz-100 kHz (+0 dB/-3 dB)
  • Vstupní citlivost : 200mV/47k ohms
  • Odstup signál šum (CD, atd.) : 103 dB (S: 200 mV)


Pokročilé originální zesilovací obvody a eliminace ztráty signálu – výsledkem je opravdu emocionální a dynamický zvuk. Toto je špičkový integrovaný zesilovač, který zdědil nový zvuk společnosti Yamaha dosahovaný na cestě za bohatou muzikálností.

Řada S2100 se zrodila ze snahy nabídnout nové Hi-Fi komponenty s vynikající muzikalitou – takové komponenty, které může vytvořit pouze jeden z předních světových výrobců hudebních nástrojů, společnost Yamaha. Integrovaný zesilovač A-S2100 zdědil prvotřídní originální zesilovací obvod od vlajkového modelu společnosti Yamaha a nabízí tak basy vynikající kvality, což představuje nepostradatelný prvek při dosahování zvuku s bohatou muzikálností. Zesilovač nabízí dostatečnou kapacitu výkonu a umožňuje vám tak v hudbě plně vychutnat její dynamiku i emoce. Má také krásné ukazatele úrovní, díky kterým si budete moci hudbu užívat i očima.
Chtěli jsme vám přinést optimální zesilovač, který by vás maximálním způsobem naplňoval radostí z hudby – a to se nám také povedlo.

* Jedinečná technologie plovoucího vyváženého koncového zesilovače společnosti Yamaha využívajícího tranzistory MOSFET přináší silný a velice dynamický zvuk plný energie.
* Vyvážený přenos a nízká impedance na všech stupních spolu s plně diskrétní konfigurací zesilovače omezují šum a eliminují ztráty signálu při přenosu.
* Díky svému elegantnímu designu a krásným ukazatelům úrovní vyjadřuje model A-S2100 živou dynamiku a radost z hudby ve všech možných ohledech.

Plovoucí vyvážený koncový zesilovač s tranzistory MOSFET
Základní konstrukce koncového zesilovače využívá jedinečnou technologii plovoucího vyváženého koncového zesilovače společnosti Yamaha. Díky využití výstupních prvků se stejnou polaritou na plusové a mínusové straně výstupního stupně se současným naprostým oddělením obvodu NFB (negativní zpětné vazby) a zdroje napájení vznikají celkem čtyři pozitivní a čtyři negativní strany pro levý a pravý kanál - výsledkem je dokonale symetrický push-pull provoz výstupního stupně. Naprosté oddělení obvodu celého koncového zesilovače od uzemnění odstraňuje veškeré negativní vlivy výkyvů napětí nebo rušení zemněním.
Výstupní prvky navíc sestávají z tranzistorů MOSFET, které zvuku dodávají teplý a přirozený charakter. Využití tranzistorů MOSFET, které mají stejnou polaritu na plusové a mínusové straně výstupního stupně, dále přispívá k ideálu naprosto symetrické konstrukce, jež odstraňuje odchylky v kvalitě zvuku způsobené rozdílnou polaritou - jedná se o důležitou vlastnost typickou pro plovoucí vyvážený koncový zesilovač. Výsledkem je zvuk s vynikajícím odstupem signálu od šumu a dokonale definovaným zvukovým polem.

Vyvážený přenos a nízká impedance na všech stupních spolu s plně diskrétní konfigurací zesilovače Model A-S2100 dosáhl plně diskrétní konfigurace při použití přímé signálové cesty („tone defeat“) naprostým oddělením obvodu řízení tónu od systému signálu. Nejenže tak dochází ke zlepšování odezvy, také se tak zlepšuje sledovací rychlost a výsledkem je živější reprodukce s vysokým rozsahem, bohatostí zvuku a plynulostí. Funkce přenosu signálu a zesílení nabízejí plně vyvážený přenos pro naprosto vyvážený provoz, a to i u obvodů systému ovládání. Ztráty signálu při přenosu byly výrazně omezeny využitím spojů se šroubovými spojkami a silných kabelů při propojení jednotky předzesilovače a jednotky koncového zesilovače, což je pro přenos signálu zásadní, a při propojení výkonového zesilovacího stupně s reproduktorovými terminály. Došlo tak ke zlepšení součinitele útlumu, ke zvýšení kapacity měniče a útlumového výkonu reproduktoru – výsledkem je živá a silná reprodukce basových tónů.

Digitální ovládání hlasitosti vysoké kvality pro optimální zvuk
Využili jsme ovládání hlasitosti vysoké kvality speciálně navržené společností New Japan Radio Co. Ltd., které sestává z odporu žebříkového typu, jenž umožňuje dosažení poklesu sledovací rychlosti nebo zbarvení zvuku, a výsledný zvuk je tak dokonale čistý včetně velice rychlé odezvy na výrazné změny hlasitosti a prudké výkyvy. Systém ovládání tónu navíc využívá metody trojího paralelního vedení signálu, která minimalizuje nešvary typické pro metody ovládání tónu pomocí jednoho vedení na kvalitu zvuku. Obvody basů, výšek a společného signálu využívají jednoduché konstrukce, u které není využit NFB předzesilovače, a prvky CR jsou jednoduše fixovány v rovném vedení – to vše zajišťuje výjimečně čistou reprodukci zvuku i při použití systému ovládání tónu a vynikající odezvu na změny audio signálu. Když je použit přímý přenos signálu, dochází k přímému přenosu signálu do buffer amp zesilovače s diskrétní konfigurací pouze z jednoho obvodu hlasitosti.

Zdroj napájení s vysokou kapacitou zajišťuje energický a dynamický zvuk s rychlou odezvou
Model A-S2100 využívá originální EI transformátor, který byl pečlivě přizpůsoben tak, aby byl s šasi přístroje dokonale kompatibilní. Kombinací čtyř velkokapacitních blokových kondenzátorů s uhlíkovým pouzdrem bylo dosaženo energického zvuku i za vysokých hlasitostí – takový zvuk vám nabídne jen model A-S2100. Protože je navíc kontrolní zesilovač a systém ovládání vybaven dvanácti lokálními posuvnými regulátory, které zabraňují zhoršování kvality napájení způsobenému proudovými fluktuacemi, je dosaženo čistého a stabilního napájení. EI transformátor je do šasi namontován pod mosaznou podložku, která omezuje vnitřní vibrace, jež by mohly mít za následek šum.

Symetrická konstrukce pro dosažení ideální stereofonní reprodukce
Pravolevé symetrická konstrukce s napájecím zdrojem umístěným uprostřed a bloky koncových zesilovačů na koncích umožňuje lepší oddělení levého a pravého kanálu, což je nutné pro správnou stereofonní reprodukci a ideální rozložené hmotnosti. Díky svému jemnému doladění pomocí středového rámu, který se táhne od přední po zadní stěnu přístroje, a speciálně vyrobeným kovovým nožkám (zde si může uživatel zvolit, zda bude využívat hroty, nebo podložky) má model A-S2100 vynikající mechanickou tuhost a stabilitu, která dramaticky snižuje vliv externích vibrací na kvalitu zvuku.

Phono předzesilovač s diskrétní konfigurací
Phono předzesilovač sestává z hlavního předzesilovače MC a z předzesilovače s ekvalizérem, přičemž obě součásti se vyznačují diskrétní konfigurací. To má za následek bohatý zvuk s výraznou muzikálností při přehrávání vinylových desek s přenoskami MC i MM.

Sluchátkový předzesilovač s plně diskrétní konfigurací
Sluchátkový předzesilovač také nabízí plně diskrétní konfiguraci pro dostatečný výkon a tlumicí vlastnosti. Zahrnuje i specializovanou funkci ořezávání úrovní, která reaguje na různé zátěžové impedance. Dokonalou kvalitu zvuku, kterou nabízí pouze model A-S2100, si tak můžete vychutnat i při poslechu pomocí sluchátek.


Ukazatele úrovní vizuálně odrážejí dynamiku hudby
Ve středu hlavní jednotky se nacházejí ukazatele úrovní, díky kterým si můžete hudbu užívat i po vizuální stránce, pohyby jehel jsou velice rychlé a přesné. Ukazatel je měkce podsvícen pomocí LED a má tak teplý a krásně lampový vzhled. Ukazatele lze kromě klasického VU metru přepnout na indikátor špičkového vybuzení, mezi oběma variantami lze přepínat podle potřeb uživatele. Okno ukazatelů je do panelu přesně zasazeno – je zcela ploché a bez mezer a přispívá tak k elegantnímu a krásnému vzhledu přístroje.

Elegantní design s luxusními panely z pravého dřeva
Vytříbený design a konstrukce modelu A-S2100 odráží oddanost společnosti Yamaha dokonalému řemeslnému zpracování a umění – společnost zde čerpá ze svých dlouholetých zkušeností z výroby špičkových hudebních nástrojů, které ji proslavily po celém světě. Kovový čelní panel a boční dřevěné panely byly krásně propojeny mistrným využitím pokročilých technologií zpracování. Jako voliče a ovladače tónu jsou navíc použity strojově opracované hliníkové ovládací prvky, která nabízejí bohatě strukturovanou povrchovou úpravu, jež je velice příjemná na dotek.

Originální reproduktorové terminály kombinují snadné používání a krásu s vysokou kvalitou zvuku
Naše úzkostlivá posedlost kvalitou se projevuje i u reproduktorových terminálů, které představují poslední a zásadní článek v audio řetězci celého zesilovače. Šroubovací terminály s originálně navrženými rukojeťmi jsou vyrobeny z čisté mosazi a umožňují tak bezpečné připojení bez omezení kvality zvuku. Rukojeti terminálů svým tvarem odpovídají lidským prstům – nejenže krásně vypadají, ale také se snadno otáčí a s minimální snahou je lze pevně dotáhnout. Jsou také kompatibilní s konektory využívajícími banánkové zástrčky.
V některých oblastech jsou k dispozici reproduktorové konektory kompatibilní s banánkovými zástrčkami.

Dálkové ovládání s jednoduchým designem a dokonalou texturou
Dodávaný dálkový ovladač je vyrobený ve stejném designu jako přední hliníkový panel samotného zesilovače. Nabízí jednoduché intuitivní rozložení tlačítek v nádherné kovové textuře. Kromě základního nastavování hlasitosti a přepínání vstupů zesilovače A-S2100 jej lze použít i k ovládání přehrávače CD-S2100.

 

Japonská korporace Yamaha, to je skutečný gigant s obrovským záběrem. U základů tohoto jména ale stály v roce 1887 jazýčkové varhany a kolem hudby se dodnes točí velká část činnosti korporace. Ať už jde o nahrávání, živou produkci, nebo právě pro nás zajímavou domácí reprodukci. Masově rozšířené jsou sice hlavně A/V receivery značky, nicméně pro trochu pokročilé posluchače je jméno Yamaha přiřazeno ke špičkové elektronice, k jejíž tradici se firma ve druhé dekádě 21. století úspěšně navrací.

Nejnovějším přírůstkem je série S2100, sestávající z SACD přehrávače a integrovaného zesilovače. V kontextu firemního katalogu jde o druhou nejvyšší řadu, která oproti první generaci (s názvem S2000) působí svým pojetím technickým i optickým citelně blíže vlajkové sérii S3000. Navíc se ale pohybuje v ještě realisticky zaplatitelných vodách.
 
Zesilovač Yamaha A-S2100 prošel největší změnou optiky, ta navíc rozplesá srdce každého milovníky tradičního pojetí hi-fi. Designéři Yamahy dokázali nepoužít snad ani jediný moderně vyhlížející prvek, aniž by ale celek působil nemoderně či dokonce historicky. Jde jen o vizuální poklonu klasickým strojům v tom nejlepším slova smyslu. Ač nevelký, nejvýraznější je skleněný průhled, za kterým je usazena dvojice měřáků, indikujících dle polohy jednoho z přepínačů využitý výkon, nebo úroveň v dB. Můžete si volit také intenzitu podsvícení, ale je škoda nenechat měkké žluté světlo svítit naplno. Jejich tanec při reprodukci je pak takovým tím příjemným způsobem hypnotický, ne nepodobně jako u mnohem dražší elektroniky typu Accuphase, Luxman či Pass Labs.
 
Z řady S3000 pochází také robustní dvoupolohové přepínače – možná byste místo měkkého dorazu očekávali spíše razantní cvaknutí, ale i tak je cítit dokonalá mechanická přesnost jejich chodu. Jeden zapíná celý přístroj, další volí mezi zesílením přenoskového předzesilovače pro MM či MC přenosky a poslední aktivuje ztišení výstupů. Ale čelní stěna je téměř přeplněná různými přepínači – důležité je, že všechny mají skvostné provedení, ve velkosériové výrobě se zjevně dokonale podařilo uhlídat mechanickou přesnost jednotlivých prvků. Ve středu přístroje jsou tři velké ovladače korekcí pro basy, výšky a vyvážení kanálů, v neutrální poloze jsou korekce vyřazeny ze signálové cesty, po otočení libovolného knoflíku v přístroji cvakne relé, zvuk se na chvíli odmlčí a signál se tedy vydá cestou přes navolenou korekci. Další tři maličké ovládací prvky volí aktivní výstup reprosoustav (žádný / A / B / A+B), co se bude zobrazovat na měřácích a poslední přizpůsobuje sluchátkový výstup různých impedančním úrovním. No a samozřejmě to nejdůležitější – je tu masivní ovladač hlasitosti a jeho zmenšená verze, vybírající aktivní vstup pomocí relátek. Oba ovladače mají velmi příjemný odpor a tak jako ostatní prvky jsou vyrobeny z velmi přesně opracovaného hliníku.
 
Z provedení A-S2100 dýchá kvalitní provedení bez jediného slabého místa – trochu designově specifické jsou boční panely z pravého dřeva, které si můžete poručit buď v černé, kdy téměř splývají se zbytkem přístroje, nebo naopak v některém dřevném dekoru pro zdůraznění jejich odlišnosti. Obě provedení jsou dostupná v hlubokém, krásně zpracovaném klavírním laku.
 
I zadní strana, plná konektorů, je dokonale zpracovaná. Zvláště luxusní jsou reproduktorové terminály – sice nedosahují masivnosti křídlových matic některých velkých koncových stupňů, ale jejich chytré tvarování usnadňuje jednak manipulaci, jednak i velmi pevné připojení banánků, holých vodičů i lopatek. Výškově asymetrické rozložení konektorů (je jich celkem osm pro dva páry reprosoustav) usnadňuje použití i opravdu velmi „audiofilských" (rozumějte rozměrných) konektorů. Přebytkem přípojných míst Yamaha určitě nehýří, zato ale všechny konektory pochází z nejvyšších kvalitativních pater. Jsou tu tři linkové v podobě nesymetrických RCA, jeden je pak jako symetrický v podobě XLR – tomu můžete dvojicí maličkých páček jednak otočit fázi, jednak jeho úroveň potlačit o 6 dB za pomoci dvoustupňového atenuátoru. Jsou tu ještě další páry RCA konektorů – vstup do přenoskového předzesilovače, dovybavený ještě zemnícím kolíkem, nahrávací vstup s výstupem páskové smyčky a nakonec poslední dvojice – výstup pre-out z předzesilovače a vstup main-in přímo do koncového stupně.
 
Yamaha A-S2100 sice postrádá konektor RS 232 pro snadnou integraci do systémů domácí automatizace, ale je tu jednak 12V trigger, jednak vstup a výstup pro externí přijímač signálu dálkového ovládání a také systémový konektor, díky kterému můžete celý set ovládat jednodušeji za pomoci navazujících příkazů. Jednoduchým přepínačem pak také zapnete funkci automatického vypnutí po nějakém čase bez signálu.
 
Konstrukce A-S2100 je promyšlena skutečně dobře – zajímavě řešené jsou totiž třeba i nožky přístroje. Jednak jsou mohutné, jednak si ale můžete vybrat, zda na jejich spodku ponecháte měkké polštářky, nebo je sundáte a využijete maličké hroty pro ještě lepší potlačení vibrací.
 
Podobně robustně jako zvenku je zesilovač A-S2100 proveden i uvnitř – při pohledu pod kryt objevíte symetricky rozložené komponenty. V centru pod robustním krytem (ale s vhodným průhledem na to důležité) leží poměrně rozměrné trafo na El jádře, zajišťující dostatečný přísun energie. Všechny komponent jsou uloženy v mechanicky skvostně pevné skříni a třeba trafo ještě na dalších antivibračních prvcích – přenos vibrací ke kritickým komponentům tak zůstává naprosto minimální. Obvody jsou navrženy plně symetricky – dokonce nejen zvukové, ale i kontrolní obvody. Komponenty předzesilovače a výkonového stupně jsou namontovány na obřích chladících profilech. Mezi nimi narazíte na opravdu obrovské filtrační kondenzátory.
 
Yamaha tuto verzi symetrického návrhu výkonových obvodů nazývá „plovoucí a symetrický zesilovač" – výkon zajišťují MOSFET tranzistory, princip spočívá v oddělení obvodů zpětné vazby a napájení, navíc na každé straně jsou prvky zdvojené a na kladné i záporné části mají stejnou polaritu. Ve výsledku jde o plně symetrické push-pull zapojení s minimální možností průniku rušení a velkým odstupem kanálů. V pozici bez tónových korekcí prochází signál také jediným obvodem se zcela diskrétním provedením. To by mělo dle výrobce zvýšit rychlost přeběhu a také přesnost reprodukce. Minimální zásah do obvodů znamená také použití regulace hlasitosti v podobě odporů, změna úrovně je pak řešena elektronicky v digitální doméně.
 
Yamaha A-S2100 nabízí také propracovaný přenoskový předzesilovač a sluchátkový zesilovač. Ten první je také plně diskrétní a jak už bylo naznačeno, nabízí zesílení pro signál MC i MM přenosek. Diskrétní provedení bez operačních zesilovačů je ale vlastní i sluchátkovému výstupu, pracuje v čisté třídě A a umí se přizpůsobit různé zátěži pro různá sluchátka.
 
A-S2100 nabízí trvalý výkon 160 Wattů do zátěže 4 Ohm, špičkový výkon pak vystoupá až na 220 Wattů do 2 Ohm, kde je zesilovač stále stabilní. Dobrou kontrolu reprosoustav zajišťuje tlumící faktor 250. V toleranci +0 / -3 dB pracuje zesilovač ve frekvenčním rozsahu 5 – 100 000 Hz a v pásmu 20 – 20 000 Hz nepřekročí celkové harmonické zkreslení 0,025%. Odstup signálu a šumu je určen velmi slušnou hodnotou 103 dB.
 
Zesilovač Yamaha A-S2100 jsme poslouchali hlavně s SACD přehrávačem CD-S2100 a firemními reprosoustavami NS-F901, porovnávali jsme s T+A DAC 8 a T+A AMP 8, Naim Nait XS a Naim CD5si, také s ASUS Xonar Essence One MUSES a to vše přes napájení IsoTek Sigmas EVO3. Poslouchalo se i přes Harbeth Monitor 30 a Xavian Bonbonus. Jako kabely posloužily Kubala-Sosna, Naim, QUAD, Vincent, ProAc či KrautWire.
 
Už když na tenhle zesilovač saháte a stavíte ho na místo, máte z něj jednoznačně prvotřídní dojem. Povrchové zpracování je skvělé, celý stroj je robustní a je radost se ho dotýkat, jednoho každého kousku. Už od pohledu prostě máte pocit, že tohle bude dobré – a také je. Autorita a definice, s jakou zní kontrabas Charlieho Hadena v „Body and soul" z výběrové desky „The Best of Quartet West" (2007 | Verve | 530 210-7) je naprosto nečekaná. Precizní kontrola dokonce zprvu vypadalo jako tenčí, nepříliš objemný bas, ale když se uvolníte, zjistíte, že je jednoduše přesný a naprosto adekvátní. Kontrabas je také úžasně konkrétní a musíme říct, že tu obzvláště dobře působí synergický efekt kombinace zdroje, zesilovače a reprosoustav Yamaha. Za podobnou jistotu by se nemusel stydět ani stotisícový stroj.
 
Stačí nedlouhý poslech, aby vás Yamaha A-S2100 přesvědčila, že v sobě nese punc opravdového high endu. Hlas Hugh Laurieho v „St. James Infirmary" („Let them talk" | 2011 | Warner Bros. | 2564674078) provází nádherně čisté a znělé piano, sám vokál je pak úžasně přirozeně srozumitelný a jistý a i když opravdu drahý high end zvládne ještě hlubší prokreslení a ještě jaksi klidnější podání, už tady se dostáváte do úrovně, kdy se dá jen nekriticky vychutnávat. Hlas je provázen pocitem tělesnosti, skoro vidíte hrudník, krk a hlavu Hugh Laurieho, kterak se pohybují a rezonují. Zvuk je snad celkově o něco maličko zmenšený, Yamaha tak neosloví milovníky „americky" rozmáchlého zvukového podání. Jinak je ale čistá radost nechat se pohltit hudbou s tak suverénním podání.
 
„Indian Summer" od (pop)jazzového uskupení The Yellow Jackets („The Millenium Collection" | 2006 | Verve | B0008426-02) znovu potvrdil hodně nadstandardní rozlišení, navíc je jasné, že informace přichází s naprostou samozřejmostí a energií a jistotou. Ševel metličky na činelech nesplývá, je jasně znát, že jde o sérii navazujících zvuků, můžete poznat, jak metlička dopadá, zvuk se zesiluje a pak zase se zvedající se metličkou pomalu utichá. Zvuk Yamahy je úžasně transparentní, jednotlivé informace jsou křišťálově čisté, byť nemáte pocit, že by vše někdy sklouzlo k neosobní analytičnosti. Ale ano, analytický, to je správné slovo pro popis A-S2100. Moc se nám líbilo, že detaily zůstaly zřetelné a čitelné i při večerních poklidných hlasitostech. Výšky jsou také pěkně znělé, lehké a perfektně vyvážené, takže neřežou a neskřípou, i když umí být pronikavě jasné.
 
Jedním z důvodů, proč Yamaha A-S2100 hraje tak působivě, je i nebývalá dynamická rezerva. Popravdě řečeno, neznáme zesilovač v této cenové kategorii, který by disponoval takovou suverenitou, jakou má A-S2100. Brahmsův „Koncert pro housle, violoncello a orchestr op. 102" (Oistrakh, Rostropovič | „Concertos" | 2002 | EMI | 7243 8 26659 2 2) dokázal, že zesilovač umí skutečně perfektně zabrat. Ano, třeba 10x dražší soulution 540 nebo i 3x dražší Pass Labs INT150 jsou ještě znatelně preciznější a rychlejší, ale svižnost a skutečně živoucí dynamika A-S2100 je za dané peníze jednoduše bezkonkurenční. Vulgárně řečeno – tohle je nářez. Zvláště cello bylo úžasně přesvědčivé, vyvedené s perfektními konturami a hlavně byla cítit jeho hloubka a plasticita, vykreslené s odzbrojující jistotou. Každý pohyb ruky Mstislava Leopoldoviče Rostropova byl vskutku mistrně provedený – přesný a pocitově neomezený, nedržený zkrátka limity elektroniky. Bylo to prostě krásné, plné a živé.
 
Reedův „Perfect Day" („Transformer" | 2002 | RCA/BMC | 07863651322) obsahuje spoustu na první poslech trochu zapadlých informací, Yamaha je umí velmi pěkně zorganizovat a lehce můžete sledovat třeba i smyčce na pozadí – i ty totiž mají velmi pěknou kresbu, není to jen zvuková „stěna" kdesi vzadu, ale plnohodnotná součást zvuku. Živě působí také Reedův hlas, bohatě prokreslený a živý.
 
Hudební scéna ve slavných „Flamenco Sketches" z „Kind of Blue" Milese Davise (1997 | Columbia | CK 64935) je snad trochu kompaktnější, trochu zmenšená, ale zato velmi jistá a přehledná v pravolevém směru, také plasticita není vůbec špatná na danou cenovou třídu. Zvuk je čistý, takže snadno lokalizujete obzvláště Davisovu trumpetu, ale i ostatní nástroje, A-S2100 dobře zreprodukuje také pocit spojitosti zvukové scény, vzduchu v prostoru; i to vše lze připsat na vrub excelentnímu rozlišení.
 
Zesilovač Yamaha A-S2100 nemá tendenci jakkoliv zvuk zabarvovat – naopak, je skvostně vyrovnaný. Asi tak nepadne do noty milovníkům vřelosti, ani těm, kdož mají rádi studenější analytiku. A-S2100 je jednoduše uprostřed, věrný a věcný, naštěstí ale ne odtažitý – ba naopak. „Telegraph Road" od Dire Straits („Love over gold" | 1996 | Vertigo | 800 088-2) se jednoduše dobře poslouchá, je plná hutné atmosféry a je radost se uvolnit a jen tak si užívat. Poslouchat A-S2100 je naprosto nenáročné, nic po vás nevyžaduje a servíruje hudbu na stříbrném podnose.
 
Yamaha A-S2100 prostě hraje bez okolků a přímo k věci, s tím souvisí i velmi solidní drajv a plynulost reprodukce – jako třeba u „The Lamb Lies Down on Broadway" ze stejnojmenného alba od Genesis (2007 | Virgin). Zvuk je výjimečně „rychlý", reaguje pružně a lehce na každou změnu signálu, precizní je také timing – jednoduše není tomuto zesilovači co vytknout.
 
Líbilo se nám i to, jak se zesilovač Yamaha vypořádal s barvami nástrojů – třeba piano v „Garden Party" od Mezzoforte („Surprise surprise" | 1996 | ZYX | 10024-2) je velmi přirozené, barvy jsou věrné a nezkreslené, piano je jednoduše neefektní, přirozené a pěkně vykreslené.
 
Co je na celkově spíše mírně analytičtějším projevu Yamaha A-S2100 výjimečně dobré, to je i tolerance k méně kvalitním nahrávkám – „Rock´n´roll Soul" z alba „Love Enough" českých Abstract Essence překypuje sebejistotou a energií, docela se v tomto dojmu ztratí i pocit přeci jen nijak veliké dynamiky. Naopak – když začne „sypat" dvojitý kopák, udrží mezi tóny zřetelný předěl a přitom neztrácí ani rychlost, ani konkrétnost. Je to jednoduše šikovný allrounder.
 
Nová série S2100 od Yamahy je úžasně přesvědčivá. Nese v sobě nezpochybnitelně high endovou charakteristiku, je nádherně zpracovaná, má sice strohý, ale přesto promyšlený design a bohatou výbavu. Jde o puristicky pojatý komponent, který neřeší blížící se třetí dekádu 21. století, ale hraje na hodnoty, na kterých bylo dávno, dávno založeno high fidelity – tedy na věrné reprodukci zvuku. Je neuvěřitelně pozitivní a potěšující, dokonce osvěžující, potkat finančně ještě dostupný komponent, který hraje skvěle a i když vyšší patra high endu nabízí více klidu, komplexnější přednes, ještě více jistoty, ještě o něco větší porci detailů nebo větší důraz, už zde jsem v kategorii, kdy vlastně nic neschází. Tohle je prostě high end pro každého a je to bez přehánění výjimečná nabídka – být na předním panelu logo některého z „více lifestyle" nebo "více high-end" výrobců, dost možná by cenovka vystoupala klidně až někam na 80 000,-, nebo třeba ještě výš. Pointa je v tom, že Yamaha A-S2100 je prostě a jednoduše skvělý zesilovač, s nímž je radost být (a to zvláště pokud k němu máte Yamaha CD-S2100 a Yamaha NS-F901, s nimiž tvoří excelentní set).
 
KLADY
  • + takhle má vypadat skutečný high end „pro smrtelníky"
  • + skvostná kontrola basu
  • + prvotřídní poměr ceny a výkonu (obzvláště s NS-F901)
  • + čistý, přesný zvuk s výborným rozlišením
  • + talent pro všechny žánry a situace
  • + fantastická kvalita zpracování
 
ZÁPORY
  • - za tuhle cenu vůbec nic
 
© 2014 - Hi-Fi Voice
 
 
 

Sestava Yamaha A-S2100 a CD-S2100 = jednoznačný pokrok! Yamaha je značkou, která má velmi dlouho tradici nejen ve výrobě audio komponentů, ale rovněž v dalších oblastech, jako jsou např. hudební nástroje. Divize, která se zabývá výrobou audio komponent, za poslední léta nedokázala navázat na úspěchy předchozích dekád. Yamaha je spolu se značkami Denon, JVC či Luxman jedním z nejstarších výrobců audio techniky na světě. Modely posledních let pod označením S2000/1000 nedokázaly vydobýt zpět ztracené renomé a přes pěkný kabátek to zvukově nebylo přeci jen úplně to, co všichni očekávali. Vše se změnilo s příchodem série Yamaha S-3000, která představuje v současné době vlajkové produkty této značky. Problémem byla a je cena. Yamaha se pokoušela o téměř nemožné, a to prodávat v high-endových vodách, kde obyčejně plavou žraloci jako Accuphase a Luxman. Všichni tři výrobci mají stejný koncept, ale dva zmínění přeci jen nabízeli v dané relaci lepší zvuk.

S příchodem vylepšené série S2100 jsme dostali design a většinu předností vlajkové série S3000, ale vše za podstatně nižší cenu, která je pro našince rozhodně o poznání sympatičtější. Jako obvykle zde máme tandem integrovaného zesilovače a přehrávače CD/SACD, který je navíc vybaven funkcionalitou externího D/A převodníku. Během tohoto testu jsem se vydal do havířovského hifi studia Navrátil Audio, abych posoudil kvality tohoto ještě relativně čerstvého komba. Návštěva ve studiu tentokráte postačí, neboť budu mít po ruce všechny komponenty, které poslouchám doma a akustiku menšího poslechového prostoru tohoto studia již za léta poměrně dobře znám. S tímto tandemem jsem měl možnost setkat se také mimo studio a mám pocit, že Yamaze se tentokrát skutečně podařilo oslovit širší veřejnost než v případě série S2000.
 
V průběhu testu jsem se soustředil na většinu žánrů a vyzkoušel jsem si, jak si vede Yamaha S-2100 proti integrovaným zesilovačům Luxman. Bylo to samozřejmě trochu „unfair“, ale tomuto srovnání Yamaha prostě uniknout nemohla, když už se tady tato možnost přímo nabízela. Dále jsem vyzkoušel, jak si Yamaha vede s reproduktory KEF R700, Franco Serblin Accordo a Sonus Faber Olympica III. Abych byl upřímný, tak díky tomu, že jsem měl tyto dva komponenty Yamaha možnost slyšet už dříve a bylo zřejmé, že zde došlo k výraznějšímu posunu oproti starším sériím S-2000, jsem se k testu vůbec odhodlal.
 
Yamaha A-S2100 a Yamaha CD-S2100 vás přijde dohromady na cenu okolo 105 000 Kč s DPH, což je částka, za kterou již lze očekávat nějakou tu „zábavu“. V této kategorii se nacházejí především spotřební značky velkých firem, které dokáží často nabídnout velmi zajímavý poměr ceny ku výkonu. V případě Yamaha A-S2100 a Yamaha CD-S2100 to tak nesporně je. V rámci testu jsem vyzkoušel nejen přehrávání stříbrných „placek“, ale také to, jak si Yamaha vede v případě přehrávání PCM a DSD skrze USB port přehrávače. Pro některé uživatele je přehrávání hudebních souborů z disků dnes již povinnou prerekvizitou každého přehrávače, které věnují svou pozornost.
 
Yamaha A-S2100 - bližší pohled
Začneme zesilovačem Yamaha A-S2100, který na první pohled zaujme malými prosvětlenými VU metry, které známe z dražší série S3000 nebo z integrovaných zesilovačů jiných známých značek. Někomu tyto indikátory vadí, ale já jsem jejich urputný zastánce, neboť podle mého názoru nejsou na škodu ani funkčně (limitace zesilovače) a ani opticky (prostě magnetizují). Je pravdou, že velké VU metry Yamaha A-S3000 vypadají pod fazetovým sklem přeci jen lépe, ale i tak v tomto případě představují jakousi tečku za velmi povedeným designem celého přístroje. Měřáky jsou schopny ukazovat špičky nebo průměr hlasitosti.
 
Provedení zesilovače je v dané cenové kategorii skvělé. Kdyby někdo tvrdil, že daný zesilovač stojí o 20 nebo 30 000 Kč více, tak by pouze s ohledem na vzhled tento výrok bez problému obhájil. Stříbrné provedení s černými lakovanými bočnicemi vypadá výborně. Přední panel je z lakovaného hliníku, resp. je z blíže neidentifikované slitiny s hliníkem v hlavní roli. Panel je poměrně tenký ve srovnání s dražšími zesilovači, ale celý design dohromady funguje a je velmi vyvážený. Ocelové šasi je tuhé a nekroutí se. Za provedení a design si zesilovač odnáší jednoznačně jedničku.
 
Pohled dovnitř zesilovače potěší oko lajka i odborníka. Najdeme zde klasicky dva zrcadlové výkonové stupně (osazené 2 páry MOSFETů) oddělené poměrně velkým transformátorem klasické koncepce (EI). Dražší Yamaha A-S3000 využívá toroidní transformátor. Yamaha A-S2100 nabízí výkon 2 x 90 W do 8 Ohmů a 2 x 150 W do 4 Ohmů. Celkové harmonické zkreslení (THD) je podle výrobce nižší než 0,07 %. Vzhledem k tomu, že lidské ucho u natrénovaných nahrávek je schopno rozpoznat zkreslení od zhruba 1 %, berme celkové harmonické zkreslení jako důležitý parametr, který ledacos napoví, avšak podle mého není stěžejní pro kvalitní reprodukci jako takovou.
 
Zajímavý je i poměrně vysoký damping faktor zesilovače (250), který napovídá, že membrány měničů reprosoustav by měly být vedeny „pevnou“ rukou. V průběhu testu se ovšem ukázalo, že takový Luxman L-590AX se skoro nachlup stejným udávaným damping faktorem (240) měl membrány pod daleko větší kontrolou. Protože to pro účely testu neměříme, zajímalo mě, zda se oba modely někdo pokusil naměřit ve stejných podmínkách. Měl jsem v tomto ohledu štěstí na polský magazín audio.com.pl, kde oba zesilovače dosáhly totožných výsledků v oblasti výkonu, damping faktoru i celkového zkreslení. Pokud budeme předpokládat, že polští recenzenti umí měřit tyto základní, bude zřejmě zakopaný pes ležet jinde.
 
Na palubě zesilovače najdeme dedikovaný předzesilovač gramofonových přenosek MM/MC a dle výrobce také dedikovaný sluchátkový zesilovač (uvedeno v marketingové brožuře), ale o druhém lze s úspěchem pochybovat (vše je nejspíše řešeno děličem a využívá se výkonových stupňů). K dispozici jsou fyziologické regulace, které je ovšem lepší nechat vyřazeny, protože tento element v signálové vestě přeci jen ovlivňuje výsledný zvuk v negativním směru. Pro špatné nahrávky se ale občas hodí, neboť tam převažují pozitiva nad zmíněnými negativy. Hmotnost zesilovače je 23,4 kg, což ilustruje solidní provedení. Rozměry zesilovače jsou 157 x 435 x 463 mm.
 
Na straně analogových vstupů máme trojici linkových (RCA) vstupů, které jsou doplněny o jeden pár symetrických vstupů (XLR). Vzhledem k tomu, že přehrávač i zesilovač jsou navrženy jako symetrické, využívání symetrického propojení vřele doporučuji. Gramofonový předzesilovač je reprezentován na zadním panelu jediným linkovým vstupem. V případě japonských integrovaných zesilovačů je kromě fyziologických regulací absolutním pravidlem i přítomnost dvou páru výstupních reproduktorových terminálů, takže můžete použít 4 reprosoustavy najednou, nebo mezi nimi přepínat.
 
Pokud byste rádi integrovali zesilovač do systému domácího kina, přijde vhod funkce „rozpojení“ předzesilovače a koncových stupňů, které se pak dají řídit třeba přes AV předzesilovač. Zesilovač má dedikovaný přepínač vstupní citlivosti, který lze využít u komponent s výrazně odlišnou výstupní úrovní, než jakou má firemní přehrávač Yamaha S-2100.
 
Yamaha CD-S2100 - bližší pohled
Tento multifunkční přehrávač představuje vzhledově ideálního partnera k integrovanému zesilovači Yamaha A-S2100. Přehrávač podporuje fyzické nosiče CD a SACD, kde hlavně ty první hrají v našich domácnostech stále prim. SACD nosiče jsou oblíbené především v Japonsku, kde je jich na trhu opravdu požehnaně. Plusové body Yamaha získává za možnost přístupu k internímu D/A převodníku skrze digitální vstup USB a také optický a koaxiální vstup. Poslední dva jmenované jsou omezeny (SPDIF) na 24-bit/192 kHz a kódování PCM. Přes USB je dostupné i DSD, ale mnoho hudby v nativním DSD ke stažení opravdu není. Pokud přehrávač využijete jako externí převodník, můžete skrze přehrávače Foobar2000 (PC) nebo Audirvana 2.0 (Mac) přehrávat také obrazy SACD disků.
 
Vzhled přehrávače je téměř dokonalý. Na přední straně přístroje je všechno dokonale sladěné a opět platí, že podle mého názoru této sérii sluší stříbrná barva s černými bočnicemi více než jiné kombinace. Kromě displeje nám i jednotlivé diody ukazují, jaký vstup právě využíváme, což se v praxi skutečně hodí, pokud chceme CD-S2100 používat jako multifunkční zařízení. Srdcem přehrávače je převodník ESS9016, který představuje druhou nejvyšší možnost v portfoliu výrobce ESS. Měl jsem možnost jej slyšet i v případě streameru Pioneer N-70A a tam se rozhodně osvědčil. Zvukový charakter, byť mírně modifikovaný, si zachovává ESS9016 i zde. Napájení digitální a analogové části přehrávače je realizováno samostatně.
 
USB rozhraní obsluhuje firemní čip Yamaha YC706A0, který je firemní alternativou k XMOS nebo TENOR. K dispozici je ovladač ASIO 2.3 Yamaha Steinberg, který zajišťuje podporu DSD64 a PCM 192/24. USB svou práci odvádí více než dobře a právě implementace tohoto rozhraní je jednou ze silných stránek tohoto přehrávače. O vstupy SPDIF se stará čip AKM4399, což je standardní volba u této cenové kategorie přehrávačů i mnohem výše. Velmi zajímavé by bylo porovnat vstup SPDIF se vstupem USB, pokud by se využil i externí převodník z USB na SPDIF s dedikovanými hodinami (např. M2Tech). Snad někdy příště. Potěší přítomnost digitálních výstupů SPDIF (koaxiál a optika), což lze zúročit s externím D/A převodníkem vyšší kvality.
 
Samotný přehrávač je vybaven firemní mechanikou Yamaha, která patří k tomu nejlepšímu, co lze v této cenové relaci dostat. Chod je tichý a během přehrávání o sobě mechanika nedává vědět nepříjemnými zvuky. Hmotnost přístroje je solidních 13,4 kg a jeho rozměry jsou 137 x 435 x 438 mm, což znamená, že svou hloubkou a šířkou zcela odpovídají firemnímu zesilovači. K dispozici jsou analogové výstupy XLR a RCA. Výrobce doporučuje, vzhledem k návrhu obou zařízení, využít symetrického propojení, což se v testu také potvrdilo lépe definovaným a čistším zvukovým projevem.
 
Kapitolou samou pro sebe jsou v případě Yamahy dálkové ovladače. Kvalitnější a prémiověji vypadající v této kategorii stěží naleznete. Na mysl mi přichází pouze hliníkové ovladače Audia Flight Three, ale ty zase trpí na špatnou ergonomii. Pokud se týká součástkové základny obou přístrojů, lze výrobci jednoduše zatleskat. Nenajdeme zde super levné čínské kondenzátory ani jiné součástky podřadného původu vydávané za „na míru“ vyráběné. V této cenové kategorii nelze očekávat více. Pojďme si ale poslechnout, jak je na tom Yamaha se zvukem. Nezalepila nám firma oči pouze dokonalým provedením komponent?
 
A jak to všechno hraje?
Integrovaný zesilovač A-S2100 je jednoznačně tím lepším z dnes prezentované dvojice. Není důvod to tajit a chodit okolo horké kaše. Integrovaný model se nadmíru povedl a je to výrazný skok od předchozí generace Yamaha A-S2000, která byla upřímně řečeno poněkud „nemastná a neslaná“. Pod pláštíkem vycizelovaného a umírněného vyznění jednoduše postrádal tento zesilovač kousek té dravosti a živosti. Na rozdíl od levnějších zesilovačů (např. NAD C375BEE) má nová Yamaha A-S2100 podstatně neutrálnější zvuk a jednotlivá pásma jsou v daleko lepší proporci, což se v přímém porovnání s NAD může zdát jako mínus, protože rocková muzika postrádá na první poslech „drive“, který NAD u těchto levnějších zesilovačů prostě umí naservírovat velmi líbivě. Jakmile ale dojdeme k nahrávkám jazzu nebo klasiky, Yamaha S-2100 ukazuje NADu svá záda a zobrazuje velmi dobře prostorové informace nahrávky.
 
Integrovaný zesilovač Yamaha A-S2100 umí nechat vyniknout jednotlivým nahrávkám bez toho, aby každé nahrávce nutil své vyznění a barvu zvuku. Na danou cenovou relaci se jedná o velmi dobrý výkon. Pokud Yamahu S-2100 srovnáte s integrovaným Luxmanem L-590AX, dostane samozřejmě Yamaha na frak, ale rozdíl není až tak propastný a pro uši bolestný, jak by se na první pohled mohlo zdát. Yamaha nemá takový smysl pro detail nebo schopnost vykreslit prostor a rovněž nevládne nad reprosoustavami takovou autoritou jako Luxman, ale když vezmeme v úvahu čtvrtinovou cenu Yamahy, pak není důvod, aby úsměv na tváři recenzenta zamrzl.
 
Ve spojení s firemním přehrávačem kvality integrovaného zesilovače zcela nevyniknou a  příjemné věci se začnou dít teprve, když připojíme přehrávač nebo převodník vyšší cenové kategorie. Na zkoušku jsme do řetězce zapojili Luxman D-08u, který jasně ukázal, co byla negativa přehrávače a co jsou přeci jen limity samotného integrovaného zesilovače Yamaha A-S2100. Velmi zřetelná je absence zrnitosti na vyšších frekvencích, která zde byla patrná v kombinaci s firemním přehrávačem Yamaha CD-S2100. Zesilovač je schopen velmi pěkné lokalizace nástrojů a je také patrné, že velmi dobře zvládá frekvenční extrémy a s vlajkovým přehrávačem Luxman jde jednoznačně hloub a výše. Zároveň je zde zřetelné, že zesilovač balí vše do pláštíku pohody a jistého odstupu od dění. Yamaha A-S2100 není živelný zesilovač, který na vás srší energii s každou zahranou notou. Pokud bych hledal slovo, které tomuto integrovanému zesilovači vyhovuje, pak to bylo „vyrovnaný“. Velmi mi připomíná to, co umí ve své vlastní kategorii Luxman L-507uX, který je rovněž velmi univerzální.
 
Yamaze se povedlo udělat zesilovač, který krásně vypadá, má vybavení, kterému nechybí naprosto nic a navíc ještě dobře hraje. V této cenové relaci je na trhu pěkná řádka konkurentů jako např. Vincent SV 234, Primare i32 či Denon PMA-2020. Troufám si ovšem tvrdit, že pokud se týká celkového skóre zahrnujícího provedení, funkcionalitu a zvuk, je Yamaha A-S2100 i v této společnosti nesmírně zajímavá. Pokud se týká kvality samotného zvuku, někteří konkurenti nabídnou o něco lepší výkon a živější zvuk. Je ovšem nutné opět zmínit, že oproti předchozí generaci už rozdíly nejsou ve srovnání s konkurencí propastné. Pokud by Yamaha zapracovala na podání středového pásma, které by mohlo přeci jen o něco expresivnější, v dané cenové relaci by hledala konkurenci pouze velmi těžko. Yamaha A-S2100 zanechala vskutku pozitivní dojem.
 
Přehrávač Yamaha CD-S2100 je opravdový multifunkční stroj. Zvládá přehrávat fyzická média CD/SACD a rovněž dokáže suplovat externí D/A převodník s podporou DSD a PCM skrze USB rozhraní. To, že Yamaha umí přehrávat všechno, ještě neznamená, že všechno dělá na stejně vysoké úrovni. V případě přehrávání CD nečekejme žádné zázraky. Reprodukce je sice na úrovni dané cenové relace, ale ničím zásadním neoslní. Máme zde poněkud hrubě skicovaný obrázek prostorou a pouze dostatečnou dynamiku. Opět je zde cítit jistá odtažitost přehrávače, který jakoby se bál do hudby vložit vše a raději si dává pozor, aby nic neudělal špatně. Plusem může být skutečnost, že přehrávači se daří relativně dobře rozmotávat složitější pasáže hudby a za všech okolností zůstává věrný nahrávce, což je zásluha jeho velmi dobré tonální vyrovnanosti a taky toho, že nepreferuje žádné přenášené pásmo.
 
Jakmile přesedláme na SACD, odchází většina nedostatků, avšak „opatrnost“ přehrávače zůstává. Pakliže doma máte dostatečnou sbírku SACD, budete vcelku spokojeni s tím, co tento přehrávač ukazuje. Výrazně se redukuje šustivost nejvyšších frekvencí, což je vykoupeno jejich zjemněním a ztrátou jejich rozlišení. Tento jev není zcela neobvyklý v případě levnějších SACD přehrávačů, kdy je jejich „analogovost“ vykoupena větším šumem a také zmiňovaným průměrným rozlišením na výškách. Pokud si poslechnete na přehrávači Yamaha CD-S2100 SACD verzi klasického alba Late Vivaldi Concerto (Giuliano Carmignola – Sony Music) a pak vyzkoušíte stejné album v PCM kvalitě CD (16-bitů/44,1 kHz), budete v případě Yamahy velmi pravděpodobně preferovat SACD. To ovšem neznamená, že reprodukce je v případě SACD lepší ve všech ohledech. Hlavní housle postrádají jistou život a řezavost a doprovodný komorní orchestr je mírně potlačen právě na výškách. Výsledkem je ovšem „příjemnější“ zvuk.
 
Podobně je tomu o rockového alba Sanata Caravanserai (MFSL), kde SACD verze ubírá z naléhavosti a vše posunuje směrem příjemnějšího poslechu, což není vždy ku prospěchu věci vyznění samotného. Weather Report Black Market (Sony Music) naopak podstatně lépe dopadl ve verzi SACD, kde jsem spokojeně doposlouchal několik skladeb do jejich úplného konce. Pokud se tedy týká přehrávání fyzických médií SACD/CD, není Yamaha žádným drtičem konkurence, ale nabízí především solidní vyvážené výkony. Jak jsem psal výše u integrovaného zesilovače A-S2100, tak předřazení lepšího zdroje vnáší do reprodukce mnoho pozitiv.
 
Velmi příjemným překvapením je v případě testovaného přehrávače kvalita jeho integrovaného D/A převodníku, který je dostupný skrze trojici digitálních vstupů. Implementace USB je nadmíru slušná, a pokud si pustíte hi-res nahrávku z PC (Signalyst HQ Player), velmi pravděpodobně se budete jen těžko vracet k verzi téhož alba na stříbrném kotoučku. Pokud se obejdete bez DSD podpory skrze USB, tak vřele doporučuji využít kvalitní USB na SPDIF konvertor, protože pouze toto je jediná cesta, jak vykřesat z CD-S2100 maximum. Po předřazení putovního konvertoru M2 Tech HiFace Evo se zvuk jednoznačně pročistil a u přehrávání klasiky bylo zřejmé, že nyní je ve zvukové scéně větší pořádek a jednotlivé orchestrální sekce jsou od sebe lépe odděleny. Potlačena byla i zrnitost na nejvyšších frekvencích, která již není tolik patrná jako u přehrávání CD.
 
Přehrávač exceluje při přehrávání hi-res audia (24/96 a výše) v PCM, kdy jsou v mžiku zapomenuty výtky pro CD nebo SACD. Yamaha podává v této oblasti výkony jako běžné komerční převodníky okolo 25 000 Kč, což není vůbec špatný výsledek. Najdou se lépe hrající přehrávače CD v této kategorii? Zcela jistě. Namátkou mě napadá Ayon CD-07s nebo Vincent CD-S5. Ayon CD-07s ale např. fatálně selhává při přehrávání hudby přes USB, kde je implementace tohoto rozhraní opravdu špatná a také neumí SACD a ani DSD přes zmiňované rozhraní. Vincent podporu DSD nenabízí vůbec a velká omezení má i na straně kvality implementace SPDIF digitálních vstupů. Hudba z CD mechaniky hraje výrazně lépe. Nic tedy není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Yamaha nenabízí nejlepší výkony na jednotlivých frontách, ale celkově se může pochlubit velmi vyrovnanými výkony, které jsou pro některé konkurenty nedosažitelné.
 
Yamaha A-S2100 - vyplatí se?
Pokud se někomu dvojice integrovaného zesilovače Yamaha A-S2100 a CD-S2100 líbí, může si pro ni bez obav utíkat do nejbližšího hifi studia nebo obchodu. Yamaha udělala slušný kus práce, aby odčinila ne zcela přesvědčivou sérii S2000, kterou jsem mohl poslouchat jen s velkým sebezapřením a nikdy mě nezdržela více než na několika málo minut.
 
Nová série S2100 není sice „icebreakerem“ v této cenové relaci, pokud se týká kvality zvuku, protože konkurence v komponentech okolo 50 000 Kč je opravdu silná, ale nabízí již zvuk, který má jemnou příchuť toho, co můžeme slyšet u podstatně dražších sestav. Vše je navíc zabaleno do extrémně povedeného designu, za který by se nemusely stydět ani komponenty o několik desítek tisíc korun dražší.
 
Integrovaný zesilovač Yamaha A-S2100 je podle mého názoru tím lepším z celé dvojice přístrojů, byť je poměrně těžké definovat, proč tak v průběhu celého testování působil. Zesilovač má dost výkonu pro uřízení i větších sloupových reprosoustav a svým charakterem je možné ho označit za vysoce univerzální. Nehraje „lampově“ ani sterilně analyticky, ale snaží se jít zlatou střední cestou, která v této cenové kategorii znamená „škodit“ co možná nejméně. Díky vyčerpávajícímu vybavení a možnostem připojení je to jednoznačně dobrá volba pro toho, kdo hledá „all-in-one“ řešení pro obývací pokoj.
 
Yamaha A-S2100 může být integrována do domácího kina nebo se postarat o gramofon s přenoskami MM/MC. V případě nouze poslouží i jako slušný sluchátkový zesilovač a ještě na vás zamrká svými VU metry. V dané cenové relaci lze těžko najít vyrovnanější výrobek, který sice neexceluje v žádné z posuzovaných disciplín, ale nabízí vyrovnané výkony bez excesů.
 
Plusy
  • + Čistý zvuk bez excesů a prvoplánovistosti
  • + Integrovaný zesilovač se vším všudy
  • + Špičkové provedení
  • + Cena vzhledem k vybavení a zvuku
 
Minusy
  • - Na první poslech nemusí zaujmout
 
Yamaha CD-S2100 - vyplatí se?
Pro přehrávač Yamaha CD-S2100 platí více méně to samé, co bylo řečeno u zesilovače s tím rozdílem, že zde je přeci jen malinko větší prostor ke kritice. Ta padá na hlavu přehrávání CD nosičů, kdy reprodukce neosloví náročnějšího posluchače stejně, jako to dokáží čisté CD přehrávače konkurenčních značek. Na druhou stranu se ovšem od konkurence testovaný přehrávač odlišuje poměrně výrazně kvalitní implementací digitálních vstupů, které při využití konvertoru z USB na SPDIF poskytují velmi solidní výkon.
 
Na palubě přehrávače je i podpora DSD a PCM skrze USB rozhraní s asynchronními přenosy, takže v případě potřeby stačí připojit PC/MAC či v ideálním případě „renderer“ jako je Auralic Aries nebo Aurender N100 a máte vymalováno.
 
Celkově se dá kombo Yamaha S2100 označit jako solidní, což v dnešním světě audio techniky opravdu není málo. Za své peníze dostanete mistrovsky provedené přístroje, které vám naservírují hudbu se vším všudy, takže nebudete muset po nocích přemýšlet nad tím, že jste přeci jen měli „vyrabovat“ své úspory a jít si pro Accuphase nebo Luxman. Tito dražší Japonci hrají sice jinou ligu, ale také za zcela odlišné peníze. Yamaha je rozumný poměr ceny ku výkonu, a to je rozhodně více, než se dalo říci o minulých generacích Yamaha S1000 nebo S2000.
 
Plusy
  • + Přehrávač s podporou všech dostupných formátů
  • + Dobře implementované digitální vstupy (USB i SPDIF)
  • + Velmi slušný D/A převodník
  • + Špičkové provedení
 
Minusy
  • - Horší zvuk CD (konkurence umí zvukově v této kategorii o něco více)

 

Autor recenze: Petr Štefek, Svět Audia

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

OWI2Y
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: