S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

ZBOŽÍ V AKCI

549 Kč
skladem
549 Kč
skladem
549 Kč
skladem

ANKETA

Jaké výhody máte nejraději?

Individuální přístup 53% Kabely zdarma 23% Doprava zdarma 18% Super price 6%


NEWS - TEST

Dvě z pěti soustav z řady Aero se dočkaly zvukově vyladěných verzí. Konkurence v takových případech k typovému číslu přidává dovětek Special Edition, londýnská značka však pro oba modely zvolila nové jméno, které říká vše: Aeromax. Dostupnější volbou jsou stojanové dvoupásmovky Aeromax 2.
Cambridge Audio Aero 2 zvítězily v testu deseti „regálovek“, který přineslo S&V 1/14 v rubrice Audio. Vynikaly ve většině parametrů, rezerva zůstávala ještě v transparentnosti. Navenek soustavy Aeromax 2 odlišíme jen povrchovou úpravou klavírním lakem, který lze volit mezi černým a bílým, ten však sbírá plusové body nejen za „umělecký dojem“, ale podobně jako u koncertních křídel silná a dokonale rovná vrstva laku konstrukci kabinetů také zpevňuje. Kromě vylepšeného středovýškového měniče prošly soustavy dalšími inovacemi. Rozdíl 6 000 Kč v ceně mezi modely Aero 2 a Aeromax 2 není malý, ale ve zvuku je slyšet. Odnímatelný rámeček opět aretují magnety a u obou verzí je potažený černou průzvučnou tkaninou, která tentokrát vykazuje menší akustickou impedanci, navíc elipticky vydutý rámeček vystupuje do prostoru.

Nové papírové plástve
Stěny tuhých ozvučnic tvoří MDF desky o tloušťce 18 mm, vyztužené nově ještě vnitřní příčkou: fortelnější provedení potvrzuje i hmotnost, která se u každé soustavy Aeromax 2 zvýšila o 0,44 kg. Rozměry se jinak téměř nezměnily, jen hloubka narostla o 24 mm, což jde částečně na vrub masivnějších terminálů. Čtvrtá generace středovýškových měničů BMR (Balanced Mode Radiator) se od předchozích odlišuje upravenou voštinovou konstrukcí, která získala lepší uniformitu ve všech směrech (jen pro celkový kontext – první dvě generace připadají na reproduktorové „kostky“ Minx, profil základního setu Minx 212 Stereo přineslo S&V 7/11). Měničům o průměru 46 mm zajišťuje rovinná papírová membrána v pryžovém závěsu mimořádně širokou vyzařovací charakteristiku, s níž se přesvědčivý stereofonní efekt neomezuje na jediné poslechové místo. Reproduktory BMR, u nichž plastový kryt vystřídala konstrukce z akusticky pasivnějších MDF desek, se však vymykají také kmitočtovým rozsahem, který se v dolní části překrývá se středotónovými typy. Konstruktéři si tak u pasivní elektrické výhybky mohli dovolit dělicí kmitočet 250 Hz a charakteristika zůstává v kritické části středního pásma s hojným zastoupením barvotvorných vyšších harmonických vyrovnaná. Dělicí kmitočet ani zapojení se ve srovnání se soustavami Aero 2 nezměnily, ale součástky v zapojení jsou kvalitnější, což platí jak pro cívky, tak i špičkové svitkové kondenzátory. Vnitřní kabeláž obstarávají štědře dimenzované vodiče z bezkyslíkaté mědi. Hlubokotónový reproduktor o průměru 165 mm má kónickou papírovou membránu (ve střední části zesílenou kolečkem z téhož materiálu), kterou s košem spojuje pryžová vlna. Bassreflexový otvor ústí na čelní stěně a v zrcadlovém horizontálním řezu kabinetem odpovídá pozici měniče BMR. Zapuštěné subšasi, které najdeme vzadu kousek nad základnou, obsahuje pár masivních šroubovacích terminálů, jež mají pozlacené kontaktní plochy a poradí si s reproduktorovými kabely zakončenými jak holými vodiči, tak i banánky.

 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

MjEwZmNl