S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Úvod » Reprosoustavy » Sloupové repro » ACOUSTIC ENERGY AE320 bílá


        

ACOUSTIC ENERGY AE320 bílá

 

skladem

+ reprokabely ZDARMA


0x
Číslo produktu: ACOUSTICENERGY320wh
Výrobce: Acoustic Energy
bez DPH : 37 182 Kč (1 468 EUR)
s DPH (21 %):
44 990 Kč (1 777 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  pár  

Varianty tohoto výrobku

Obrázek:
Číslo produktu / Název zboží:
 
Cena:
ACOUSTIC ENERGY AE320 ořech
ACOUSTICENERGY320wal
ACOUSTIC ENERGY AE320 ořech
44 990 Kč (1 777 EUR)
ACOUSTIC ENERGY AE320 černá
ACOUSTICENERGY320b
ACOUSTIC ENERGY AE320 černá
44 990 Kč (1 777 EUR)

Popis & Specifikace

AE320 je třípásmový sloupový TOP reproduktor celé řady 300, který je pro své kompaktními rozměry vhodný do středně velkých až velkých místností. Model AE320 využívá tři 130mm měniče nejnovější generace - jednu středotónovou a dvě basové jednotky. Tento nový reproduktor, vybavený keramickou hliníkovou sendvičovou membránou vlastní konstrukce AE (speciálně vyvinutou pro řadu 300) s velmi mělkým profilem a vysokým zdvihem, se může pochlubit vylepšeným rozptylem, rozšířeným basovým pásmem a výkonem.

Hliníkový 28mm výškový reproduktor nabízí vysoký výkon a nízkou základní rezonanci, což vede ke snížení zkreslení. Hlavní výhodou této nové konstrukce jsou však vynikající rozptylové vlastnosti díky AE vlnovodům s technologií širokého rozptylu. Vlnovody tvarují akustický výstup výškového reproduktoru tak, aby odpovídal wooferu a poskytoval širší "sweet spot" v poslechovém prostředí.

Inertní 18mm skříň z MDF s vysokou hustotou využívá patentovanou technologii vyztužení, odvozenou z oceňované řady Reference, která snižuje zvukové zabarvení skříně a umožňuje novým měničům volně dýchat v poslechovém prostředí. Štěrbinovitý kanálový port na zadní straně reproduktoru zvyšuje basový výstup a byl pečlivě vyvinut tak, aby se snížil vliv turbulencí vzduchu. Základna skříně je předem naplněna materiálem z inertní hmoty, který zvyšuje tlumení.

Výsledkem této nejnovější technologie pohonných jednotek a konstrukce skříně je štíhlý, výkonný podlahový reproduktor pro náročné posluchače, pro které je nejdůležitější vytříbená kvalita zvuku spojená s elegantní estetikou.

Specifikace:
3-pásmová sloupová reprosoustava
Středotónový měnič: 130 mm membrána
Basový měnič: 2 x 130 mm membrána
Výškový měnič: 28 mm hlíníkový měnič s kalotou
Impedance: 8 Ohmů
Terminály: bi-wiring / bi-amping
Výkon: 200 W
Frekvenční rozsah: 35 - 30.000 Hz
Citlivost: 90,0 dB
Rozměry (š x v x h): 175 x 1000 x 320 mm
Hmotnost: 26,0 kg

Test report - HiFimarket.cz

Příběh Acoustic Energy začal v Londýně roku 1987 legendárním modelem AE1, za posledních 35 se ale firma rozrostla do vpravdě globálních rozměrů a nyní svět zásobuje svými reprosoustavami z krásného kraje na pomezí Anglie a Walesu. Firemní portfolio sestává z řad 100, 300 a 500, přičemž prostřední řada by měla být takovým tím klasickým racionálním anglickým hi-fi se vším všudy. Vládne jí sloupek s číslem 320.

Ten zapadá svým pojetím zcela bezešvě do stylu AE – je štíhlý, přijatelně vysoký a od běžného boxu se odlišuje zejména zakulacenými horizontálními hranami. Celé ozvučnice z klasických MDF profilů s povrchovými dýhami nebo lesklými laky jsou pojaté úhledně, čistě a v duchu moderní čistoty s příchutí anglické tradice.

Vpředu jsou vyskládané čtyři měniče, všechny zapuštěné čistě a ohraničené větším (to u tweeteru) či menším zvukovodem (to u středotónového a basových měničů). Výškáč s krycí mřížkou má průměr membrány 2,8 cm z hliníku. Nejvýraznějším prvkem je právě onen zvukovod, zajišťující širokou disperzi ve všech osách.

Hliník (tentokrát v kombinaci s keramikou) je použitý také v mělkých sendvičových kónusech membrán pro zbývající tři reproduktory. Mají průměr 13 cm a celkem výrazný závěs, korespondující se silnými magnetickými motory pro výrazný výkmit. Uprostřed membrány je malý fázový nástavec.

Pevné pracovní prostředí pro všechny reproduktory zajišťuje ozvučnice z profilů o tloušťce 1,8 cm. Vnitřní zpevňující žebra vychází z poznatků získaných při vývoji Reference Series. Pevnost podtrhuje i těžký materiál zasazený do základny, který snižuje těžiště a pomáhá také eliminovat nežádoucí energii vibrací. K podpoře basů slouží obdélníkový slot bassreflexu, zasazený vzadu zhruba v úrovni spodního wooferu. Oddělení od podlahy zajišťují čtyři poměrně výrazné hroty.

Acoustic Energy udávají frekvenční rozsah 35 – 30 000 Hz, citlivost 90 dB a jmenovitou impedanci 8 ohm. Dělící frekvence výhybky jsou naladěny na 380 a 3 400 Hz. Stojí za to zmínit konkrétní proporce ozvučnic – mají na výšku 100 cm, na šířku jen 17,5 cm a do hloubky 32 cm. Celé pak váží 26 kg.

AE320 jsme poslouchali v hlavní poslechové místnosti dovozce v Ostravě, kde hrály s velmi naddimenzovanou sestavou, aby se blýskly. Zdrojem signálu byl EMM Labs NS1 s DV2 a energii dodávaly monobloky MTRX2. Propojeno bylo kompletně kabeláží Shunyata Research (včetně napájecího filtru Everest), pouze signálové kabely dodal ke svým komponentům přímo Ed Meitner. Ke srovnání bylo přehršel různorodých modelů od značek jako Gauder, Estelon, ale i dalších.

Třista dvacítky jsou poměrně štíhlé a ani jejich měniče nepůsobí giganticky, robustní basové tóny v „Cantata Con Mina“ (Mina De André | „La Canzone Marinella“ | 1997 | Ricordi | 7432153879-2) nicméně sloupky zvládly rozhodně dobře, pocit celkové hloubky je solidní (i když výrazně větší akcent je rozhodně kladen na čitelnost a svižnost, spíše než na pocit nějaké rozkošatělé bohatosti). Dobrá je také schopnost naznačit různorodost basového základu, každé brnknutí zní pěkně napjatě, je utažené a přirozené se správnou britskou uhlazeností.

Stejný dotek nonšalance je cítit také na vokálu Madeleine Peyroux v její „Blue Alert“ („Half the Perfect World“ | 2006 | Rounder | 0602517032798) – hlas samotný působí, že je ve středu dění, jak má být, je relativně větší (což možná působí spíše štíhlý profil reprosoustav a tím jakési podvědomé očekávání neexpanzivního přednesu) a velmi čistě podaný, prostě v takové té anglické přirozené uměřenosti. Srozumitelnost je dobrá, nenáročná, prostě hi-fi jak má být.

Nejvyšší konec frekvenčního spektra v „Deceptively Yours“ od Norah Jones & Peter Malick Group („New York City“ | 2003 | Koch | 0099923867821) byl poměrně řízný, třeba elektrická kytara měla pronikavost, činely zase tvrdost a konkrétnost správného kovu. Ani tady není zvuk – na rozdíl třeba od vyšší pětistovkové řady – vysloveně expresivní, ale je živější než středo-basová část. Výšek je v objemu dost na to, aby se neztrácely ani při tichém poslechu.

Bohatá nahrávka Ravelovy „Boléro“ ve verzi Seiji Ozawy, řídícího Boston Symphony Orchestra (1974 | Deutsche Grammophon | 415 845-2) zněla s dobrým celkovým rozsahem, ne ovšem nějak přetékajícím způsobem šťavnatá či divoká. Dynamika je v kontextu kategorie určitě dobrá, bezproblémová, ačkoliv to není masivní nebo fyzicky úderný zvuk – je to dobře organizované, prostě usměrněné hi-fi s nohama na zemi.

To pak pomáhá dobré čitelnosti, byť na první poslech možná lehce nenápadné. Zvuk Dvořákovy „Serenade for wind and strings in D minor, B. 77 (op. 44)“ ve verzi Nevilla Marrinera a Academy of St. Martin in the Fields (1981 | Philips | 400 020-2) si tak v poklidu plynul, ve stylu spíše organickém a uhlazeném, je to hi-fi, které neupozorňuje samo na sebe, ale nechává v kompaktní a nenásilné prezentaci vyniknout nahrávku jako takovou. Je to zvuk sice klidný, ale také poměrně soustředěný a přehledný.

Prostor „My Old Flame“ od Boba Jamese a Davida Sanborna („Quartette Humaine“ | 2013 | OKeh | 88765484712) měl zajímavou vlastnost (respektive zajímavě „trochu jiné“ je podání prostoru obecně). Celá scéna jako kdyby byla posazená o trochu výš a poměrně dozadu za reprosoustavy, což lehce evokuje „live“ zážitky. Ani tady není zvuk nijak dramaticky intenzivní, prostě si plyne a přesto dokáže být zřetelný jak to jen už ne úplně základní hi-fi třída vyžaduje. Šířka a pravolevé rozložení nástrojů jsou bez připomínek, dokonce se objevuje už i lehký náčrt hloubky a plasticity.

Jistou syrovost (místy možná až surovost) „Many a Little“ ze stejnojmenné desky od September (1995 | Tripple | TRIPPCD1004) reprosoustavy trochu uklidňují, čímž vás nechají klidně o kousek víc vytočit hlasitost, aniž by to bylo vysloveně nepříjemné. Je to takový disciplinovaný zvuk, umí jít vlastně i docela do hloubky a má „pochopení pro rock“, i když v celkově méně nápadném, velmi neefektním zvukovém balení. Je to na jednu stranu docela jadrné, ale neagresivní zároveň.

Za léta své existence se reprosoustavy značky Acoustic Energy stihly stát stálicí anglického hi-fi v cenových relacích pro každého. Také AE320 představují velmi dobrou hodnotu za investované peníze – jsou pěkně zpracované, čisté materiálově i designově a bez problémů zapadnou do běžné domácnosti, zejména díky svému štíhlému profilu. Hrají pak také typicky anglicky – možná by se dalo říct, že univerzálně, byť lehce nenápadně, bez efektů. Nabídnou vám reprodukci vyrovnanou, urovnanou a snadno vstřebatelnou bez ohledu na žánr a vlastně do jisté míry i na kvalitu nahrávky. Zvuk zůstává důstojný a disciplinovaný a tak nějak po anglicku kultivovaný.

MĚŘENÍ
Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 30 metrů čtverečních a nadstandardním zatlumením (koberce, sedačky, akustické prvky Artnovion,…).
Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií. Měří se v referenční ose při průměrné úrovni akustického tlaku 80 dB / 1 m.
Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.
Frekvenční odezva reprosoustav je v praxi velmi vyrovnaná, mírný propad kolem 4 kHz je způsobený spíše měřící vzdáleností (tj. poslech je vhodný spíše z 2,5 – 3 metrů a více, kde se pásme korektně sečtou), nikoliv samotnými reprosoustavami. Bas ve volném prostoru je patrný od nějakých 60 Hz, ale první stopy energie jsou vidět již za 30 Hz – postavíte-li reprosoustavy ke zdi (tj. do běžné domácí pozice), je velmi pravděpodobné, že pásmo 30 – 50 Hz „nakyne“ a reprosoustavy budou mít plnou odezvu i zde – to je s ohledem na cenovou relaci působivé. Také směrovost je v reálu malá.
Také vertikálně jsou AE320 i pod výraznými úhly téměř stále stejné, můžete tedy sedět jak je vám pohodlně.
Frekvenční charakteristika jednotlivých komponentů je učebnicově bezproblémová, jakkoliv chování bassreflexu je citelně laděné na jedinou frekvenci.
Ačkoliv poslechově to není nijak patrné, na 120 Hz a 1 200 Hz je patrné mírné zvýšení celkového harmonického zkreslení nad hranici „optimálního“ 1%.
Jak vidno, v basech u zmíněných oblastí mírně zvýšeného zkreslení dominuje 3. harmonická a ve středech zase 2.
Ladící kmitočet reprosoustav lze podle prvního sedla na křivce impedance odhadnout na cca 38 Hz, celkově se impedance drží nad 5 ohmy a dá se říct, že AE320 jsou v průměru poctivě osmiohmové. Na cca 240, 300 a 800 Hz jsou patrné stopy rezonancí, jsou přesně v místech, kde měření v blízkém poli ukázalo rezonance bassreflexového systému. Průběh impedance ani elektrické fáze není nijak dramatický, mělo by jít o zátěž zvládnutelnou i pro zesilovače adekvátní cenové relace. Jediným náročným bodem je dost výrazný výkyv fáze a hodně vysoká impedance u peaku na 70 Hz. Pozor tak na opravdu vysoké hlasitosti u hudby s opravdu velkým podílem rytmického basu.

KLADY
+ příjemně štíhlý formát
+ dobré zpracování v kontextu ceny
+ celková kontrolovaná vyrovnanost
+ reprodukce si půjčuje dost ze stylu výrazně dražší řady 500

ZÁPORY
- nenabízí mohutný bas, pokud to je to, co máte rádi

Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

Britští Acoustic Energy se pustili se novým modelem AE320 do boje s konkurencí i v mírně vyšší než obvyklé cenové hladině a přestože zachovali tradiční ráz z pohledu estetiky (takže třeba díky celkové štíhlosti budou dobře integrovatelné v běžném obývacím prostoru), technologicky si kráčí model AE320 poměrně neotřelou cestou. Lehké a pevné měniče tomuto modelu dávají neokoukanou zvukovou charakteristiku – zvuk je čistý, velmi rychlý, velmi konkrétní a mající výrazný švih a autoritativní údernost. Možná nemá přednes takovou hutnost, takovou váhu a takovou bohatost, jako je některými posluchači žádané, není to ale nedostatek, ale projev oné ryzosti, rychlosti a přesnosti. S tím souvisí také to, že přes AE320 dosti transparentně uslyšíte to, co do nich pustíte, takříkajíc „v dobrém i zlém“. Ani tak ale nesklouznou AE320 k agresivnímu tónu nebo ostrosti, na to už jsou přeci jen vybavené kvalitními komponenty a sladěné s péčí a snahou. Zvukový charakter AE320 je v dané cenové třídě (ale vlastně i mimo ni!!) poměrně neobvyklý a pokud hledáte svižnost, detail, autoritu a údernost, tak právě sloup od Acoustic Energy může být velmi zajímavou cestou, jak znovuobjevit svou hudební sbírku.

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

ODNjYTl
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: