Úvod » Hi-Fi Stereo » Zesilovače » Zesilovače stereo » CAMBRIDGE AUDIO EVO 150
Varianty tohoto výrobku
Číslo produktu / Název zboží: | ||||
---|---|---|---|---|
|
CAMBRIDGEAUDIOEVO75 CAMBRIDGE AUDIO EVO 75 |
38 880 Kč (1 541 EUR) | ||
|
CAEVOCD CAMBRIDGE AUDIO EVO CD |
29 990 Kč (1 189 EUR) |
Popis & Specifikace
Integrovaný zesilovač s výkonem 2x150W při 8 Ohmové zátěži, integroavný streamer, který Vám umožní přehrávat hudbu ze všech streamovacích služeb (Spotify, Tidal, Qobuz.....), internetová rádia, hudební soubory z dalších datových úložišť (NAS server, PC, tablet, telefon....) a to bezdrátově a ve vysokém HiRes rozlišení. K tomu všemu Vám dopomůže obrovský 6,8 palce velký barvený skleněný displej, který zobrazuje kromě přebalů alba také další užitečné informace.
- Barva: černá
Evoluce znamená pokrok. Evoluce znamená zlepšení. Evoluce znamená transformaci. Ve společnosti Cambridge Audio to znamená hi-fi připravené na dnešní den, schopné zapadnout do vašeho životního stylu a vypadat tak stejně dobře jak to zní. Znamená to převzít více než 50 let zkušeností s audiotechnikou a vše zkombinovat do jednoho revolučního produktu. To znamená Evo.
Oproti levnějšímu modelu EVO 75 disponuje EVO 150 dvojnásobným výkonem, phono předzesilovačem, širší nabídkou vstupů vč.XLR a USB-Audio, systémovým ovládáním, má výkonnější čip ESS Sabre DAC a je osazen dvěmi sadami reproduktorových terminálů pro současně připojení dvou párů reproduktorů nebo Bi-Ampingové zapojení jednoho páru reprosoustav.
Velký zdvojený ovládací rotační "knoflík" umožňuje vnějším prstencem (blíže k tělu) volit hlasitost a vnitřním prstencem (blíže k přístroji) pak ovládání jednotlivých vstupů. Rozdíl v pocitu ovládání mezi těmito zdvojenými prstenci je takový, že se Vám nikdy nestane, že při přepínání vstupů změníte i hlasitist přehrávání.
Kvalita přístroje je typická pro Cambridge Audio - mnohem lepší, než byste za ty peníze očekávali. Získáte dokonce dvě další sady bočních panelů, které se magneticky připevňují na bočnice přístroje a můžete tak měnit jejich design.
Oba přístroje (Cambridge Audio Evo 75 a Cambridge Audio Evo 150) jsou vybaveny skvělou platformou Cambridge Audio StreamMagic. Společnost Cambridge Audio tento software vylepšuje roky a pokaždé, když jej vylepšují, je upgrade zdarma. Když se podíváme na to, co se nabízelo před 3-4 lety oproti současnosti, tak aktualizace jsou zcela úžasné. Nejnovější verze StreamMagic obsahuje vše, co milovník hudby potřebuje pro streamování hudby. Podporuje Chromecast, Apple Airplay2, internetové rádio, Spotify Connect, Tidal (i pro MQA formáty), Qobuz, Bluetooth AptX HD a pokud to nestačí, nedávno přidali plnou kontrolu Roon. EVO můžete snadno nastavit pro přístup k jakékoli hudbě ve vaší síti. Pokud chcete používat jakékoli jiné aplikace, které nejsou v StreamMagic, zvládne to EVO dobře pomocí vašeho výběru Chromecastu, Airplay 2 nebo Bluetooth AptX HD. Také lze na zadnímu panelu připojit USB flash disk, abyste získali přístup k hudebním souborům na USB flash disku.
HDMI ARC
Obousměrný HDMI ARC vstup se nachází na obou přístrojích (Evo 75 a Evo 150) a jedná se o další skvělé komunikační rozšíření mezi TV a přístrojem. ARC znamená Audio Return Channel. Pokud máte kompatibilní televizor (a většina televizorů v posledních několika letech má ARC), jednoduše připojíte konektor HDMI ARC na vašem televizoru ke vstupu HDMI na přístroji EVO. Tím odešlete zvuk z vašeho televizoru do EVO, ale to není velký problém. Standard pro HDMI ARC umožňuje dálkovému ovládání televizoru mluvit s EVO. Když zapnete televizor, EVO se zapne, přejde na vstup ARC a nejlepší na tom je, že dálkové ovládání televizoru bude nyní ovládat hlasitost a ztlumit zvuk na vašem EVO.
Sluchátka
Oba přístroje (Evo 75 a Evo 150) mají sluchátkový výstup 3,5 Jack na předním panelu těsně pod knoflíkem hlasitosti. Zapojením sluchátek se automaticky vypne signál do reproduktorů.
Bluetooth výstup
Obě verze přístrojů (Evo 75 a Evo 150) mají výstupní vysílač Bluetooth AptX HD, takže umožňují bezdrátově vysílat signál například do bezdrátových BT sluchátek a dalších zařízení.
Digitální zdroje
Do této chvíle mají obě verze přístrojů krom výkonu stejné technické parametry. Teď se to ale mění a uvidíme zde rozdíl mezi jednotlivými modely.
EVO 75 má digitální vstup Coax i optický Toslink pro CD přehrávače nebo televizory, které nemají HDMI ARC. EVO 150 má navíc ještě jeden optický vstup Toslink, dále pak asynchronní vstup USB-B pro kabelové propojení s Vaším PC, který dokáže přehrávat soubory až do 32bit/384kHz a až do DSD 256.
Analogové zdroje - vstupy
Hlavní rozdíl mezi EVO 75 a EVO 150 v analogových vstupech je, že EVO 150 má možnost připojení gramofonu pomocí integrovaného MM phono předzesilovače. Tento phono vstup-předzesilovač je velmi podobný jejich samostatnému komponentu phono předzesilovači Solo MM, což garantuje, že je velmi dobrý.
Oba přístroje (Evo 75 a Evo 150) mají několik klasických analogových RCA vstupů, EVO 150 přidává navíc možnost symetrického XLR připojení.
Výstupy
EVO 75 má jeden pár reproduktorových terminálů, zatímco EVO 150 dva páry repro terminálů, umožňuje tedy provoz na dva páry reproduktorů A i B, které můžete provozovat v jakékoli kombinaci. To znamená, že můžete z EVO 150 spustit další pár reproduktorů v jiné místnosti. EVO 150 je dimenzován na 150 wattů na kanál, zatímco EVO75 je 75 wattů na kanál. Oba při 8 Ohmové zátěži.
Oba přístroje mají výstupy předzesilovače (PreOut) například pro přidání většího výkonového (koncového) zesilovače a oba mají výstup pro subwoofer.
Jak vidíte, obě jednotky EVO jsou vybaveny funkcemi, které vám umožní vychutnat si hudbu mnoha různými způsoby. Tyto funkce by nebyly dobré, kdyby EVO nemělo ten úžasný zvuk Cambridge Audio.
Když se podíváme na technologii, kterou společnost Cambridge Audio používala k tomu, aby tyto malé zvukové jednotky měly vysoce výkonný zvuk, je docela působivé, jak to dokázali.
Vzhledem k tomu, že EVO potřebovalo dodat skvělý zvuk v malém balení, společnost Cambridge Audio se rozhodla pro sekci zesilovačů třídy D. Nyní, než všichni audiofilové ohrnete nosem - pokud správně implementujete třídu D, může to znít velmi dobře a má to tu výhodu, že je velmi efektivní. Naše velmi oblíbené zesilovače Peachtree Audio také používají sekce zesilovačů třídy D. Tyto typy zesilovačů nabízejí velkou účinnost, a proto se celý zvukový svět přesunul k zesilovačům třídy D. Méně váží a generují méně tepla, což zvyšuje jejich spolehlivost.
Společnost Cambridge Audio se rozhodla pro velmi špičkový zesilovač třídy D, modul Hypex Ncore. To najdete také v některých dalších vysoce výkonných produktech. Dodává se s napájecím zdrojem schopným dodávat vysoký proud a má schopnost řídit téměř jakoukoli zátěž reproduktorů.
Když vezmete kombinaci toho, co je pravděpodobně nejlépe znějícím modulem zesilovače třídy D na světě a předzesilovačem vyladěným některýma skvělýma ušima, zvuk je velmi příjemný bez jakékoli stopy hranatosti nebo drsnosti.
Výstupní výkon : 2 x 150 W (8 ?)
Frekvenční rozsah : 20Hz – 20kHz +0/-3dB
D/A převodník : ESS Sabre ES9018K2M
Analogové vstupy : 1 x RCA, 1 x balanced XLR, 1 x MM Phono
Digitální audio vstupy : 2 x TOSLINK optical, 1 x S/PDIF coaxial, 1 x TV ARC
Sluchátkový výstup : Ano jack 3,5 mm přední panel
Výstup pro subwoofer a preamp : Ano
Rozměry (š x h x v) : 305 x 305 x 90mm
Hmotnost : 5,3 kg
Bluetooth : 4.2 A2DP/AVRCP supporting SBC, aptX and aptX HD codecs
Kompatibilita : TOSLINK optical: 16/24bit 32-96kHz PCM only S/PDIF coaxial: 16/24bit 32-192kHz PCM only USB Audio Class 1: Up to 24-bit 96kHz (asynchronous) USB Audio Class 2: Up to 32-bit 384kHz (asynchronous) and up to DSD 256 Bluetooth: 4.2 A2DP/AVRCP supporting up to
Audio formáty : ALAC, WAV, FLAC, AIFF, DSD (x256), WMA, MP3, AAC, HE AAC AAC+, OGG Vorbis
Výstupy : Speakers A+B, 3.5mm headphone, Preamp Output, Subwoofer Output, Bluetooth: 4.2 A2DP/AVRCP supporting up to aptX HD
Ethernet : IEEE 802.3, 10 Base-T or 100 Base-T
WiFi : Dual Band 2.4/5gHz
V balení : Přehrávač All-in-One Evo 150, uživatelská příručka, bezpečnostní průvodce, dálkové ovládání, síťový kabel, 3 x baterie AAA, přizpůsobitelné boční panely
All-IN-ONE HIFI ROKU 2021–2022 - Cambridge Audio Evo 150
Kombinace zesilovače, audio streameru, převodníku, sluchátkového zesilovače a phono předzesilovače pro gramofony s MM přenoskou je univerzálním řešením pro vaše hifi nároky, protože potěší čistým vyváženým zvukem s výborně kontrolovanými basy a muzikálním projevem, které jsou společné jak analogovým a digitálním zdrojům signálu, tak i nejrůznějším hudebním žánrům. Velice široká konektivita zahrnuje mj. také symetrický vstup, tři digitální vstupy, port USB-A pro přehrávání audia z externích pevných disků, z bezdrátových rozhraní tu pak máme duální wifi a Bluetooth ve specifikaci 4.2, který kromě základních profilů podporuje také zvukové kodeky AAC, aptX a aptX HD. Evo 150 také dekóduje MQA. Přímé podpoře se těší účty u síťových služeb Tidal, Qobuz a Spotify, vybírat lze z bezpočtu internetových rádií a podcastů, Evo 150 je rovněž Roon Ready. Výkonová rezerva 2× 150 W je velkorysá, konektivita mimořádně bohatá, k tomu přidejme ergonomickou obsluhu, stabilní ovládací aplikaci a volitelné bočnice aparátu pro přizpůsobení vašemu vkusu.
Evoluce je hybnou silou na cestě k lepším zítřkům (minimálně většinou), není proto divu, že i přídomek na základě tohoto slova je oblíbenou praxí při uvedení něčeho vylepšeného v audio světě. Londýnští Cambridge Audio nicméně netroškařili a jako Evo označili rovnou celou novou a poměrně neočekávaně pojatou sérii komponentů, u nichž se rovným dílem mísí designové pojetí s klasickými hi-fi technologiemi.
Řada Evo sestává z pouhých dvou produktů (nepočítáme-li tedy malé reprosoustavy, které ale budou spíše takovým esteticky-doplňkovým modelem), které se ale fakticky liší hlavně svým výstupním výkonem, přičemž my jsme měli k dispozici ten vyšší, označený Evo 150.
Design Evo 150 je pak určitě skvělý – estetické stránce bylo věnováno skutečně velké množství času a je to vidět. Šasi přístroje má netypický čtvercový půdorys o hraně 30,5 cm, s výškou 9,5 cm na sebe pak také nijak neupozorňuje. Stejně tak váha 5,3 kg umožňuje přístroj uložit i na designový nábytek křehčí konstrukce.
Přední stěna je moderní a připomíná tak trochu zařízení typu Uniti Atom – dvě třetiny tvoří téměř bezrámečkový barevný displej se skvělou čitelností a několika prvky, které působí jako dotyková tlačítka, ale nejsou – fakticky k ovládání slouží tenounká vertikální tlačítka hned vedle; do zbylé třetiny se vešel multifunkční kruhový ovladač, jaký můžete v praxi najít třeba na zesilovačích řady EDGE. Vnitřní část slouží k regulaci hlasitosti a vnější pro výběr vstupů. Do rohu se vešel ještě sluchátkový výstup.
Velmi zajímavé je řešení boků – krom horní desky a tenké linky větracích otvorů tu totiž vidíte dekorativní panely. Přesněji výměnné dekorativní panely, které vám umožní sáhnout po bočnici, která se zrovna teď hodí k vašemu vkusu, interiéru nebo čemukoliv, kvůli čemu byste jinak výrobek z estetické stránky třeba i zavrhli.
Do zadního panelu se vešla široká škála konektorů – je tu velká napájecí zásuvka (takže žádný strach z umisťování externího napájecího zdroje), jsou tu na každé straně dva páry reproduktorových terminálů (typické provedení Cambridge) a mezi nimi (a nad nimi) najdete vše potřebné. Výrobce nezapomněl na analogové vstupy (1x XLR, 1x RCA, 1x phono vstup pro MM přenosky), je tu i zásoba digitálních (2x optika, 1x koax). Subwoofer můžete připojit přes souhrnný jednokanálový výstup, ale i přes cinchový pre-out (kdybyste třeba chtěli dva).
Všestrannost Evo 150 podporuje i přítomnost HDMI s podporou zpětného audio kanálu, USB pro připojení k počítači i USB pro datové paměti, je tu pak samozřejmě i vestavěná Wi-Fi nebo ethernetová zásuvka pro maximálně stabilní připojení (podporuje přes firemní platformu StreamMagic Chromecast, Roon, Airplay 2, prostě všechno co potřebujete). Nechybí ani Bluetooth ve standardu 4.2 s podporou aptX HD a možností vysílat do bezdrátových sluchátek.
Evo 150 lze pak řídit jak přes RS232 zásuvku, tak třeba pomocí 3,5 mm jacků (jeden je vstupní a kombinuje jak vstup pro externí IR čidlo, tak čisté napětí, druhý je výstupní a může spouštět jiná zařízení).
O rozlišení digitálních vstupů se nemusíte bát. Díky čipu ESS ES9018K2M si užijete PCM až do 32 bit / 384 kHz nebo DSD256. MQA popisek zmiňuje jen jako formu podpory TIDAL Masters, praktická zkouška ukázala, že s tím Evo 150 problém skutčně nemá a na displeji vesele indikuje konkrétní „rozšifrování“ MQA formátu.
Zesílení dostal na starosti – možná pro někoho trochu neočekávaně – modul Hypex nCore NC252, s ohledem na nízké zkreslení, vysoké výkony a nízké tepelné ztráty je to v kompaktním zařízení poměrně logické. Evo 150 díky tomu dodává – jak název napovídá – poctivých 150 Wattů na kanál ve třídě D.
Evo 150 jsme poslouchali v běžných redakčních sestavách – primárně přes USB spolu s KEF LS50 Meta a GoldenEar SuperSub X (proti RME ADI-2 DAC FS / Emotiva XSP-1 / Emotiva XPA-DR2), primárně po síti v kombinaci s Roon pak v obou dalších sestavách – tedy s Fischer&Fischer SN-70 (proti Cambridge CXA81 / Teac NT-503) a s Xavian Quarta Evoluzione (proti Métronome DSC1 / Norma Revo SC-2 LN / Norma Revo PA 160 MR).
Hlubokým tónům v „Ptáci jsou hloupí“ (Ondřej Soukup | „Válka barev“ | 1995 | Monitor Records | 660365-2331) dodal kompaktní Evo 150 poměrně šťavnatou údernost, odpovídající duchu použitého zesilovače – basy mají sílu, jsou razantní a napjaté jako tětiva, baskytara drnká krásně kovovým tónem a zesilovač v klidu vystihuje různorodost poloh. Ráznost pak není samoúčelná nebo prvoplánově efektní, zesilovač prostě „jen“ hraje s pěknou rychlostí a samozřejmostí.
V „Subcity“ od Tracy Chapman („Crossroads“ | 2008 | Warner Music | 8122-79908-9) zněl hlas v nižších polohách s plností a důrazností přímo navazující na styl basů, ve vyšších polohách se ale celkem zklidňoval a blížil se klasickému klidnému, přirozeně orientovanému zvuku Cambridge (ne nepodobně třeba řadě EDGE). Je tu cítit, že basům se tu věnuje docela dost pozornosti, zvuk není přímo těžký nebo hutný, ale sytost a energie jsou tu lehce akcentované – ostatně pro lifestyle zařízení je to naprosto logické. Středy zní pevně a přitom nejsou nějak expresivně vytažené, spíše naopak zůstávají po většinu doby poklidnější.
Cinkající činely v „Silent Night“ od Yellowjackets („Peace Round“ | 2003 | Heads Up | HUCD 3090) nebyly nijak prominentní, v poměru ke zbytku frekvenčního rozsahu je výšek o dýchnutí méně, ale ne málo. Klidnější podání se pojí s dobrou zřetelností a čistotou, stejně jako s rozlišením bezproblémovým pro danou třídu – nečekejte ani tady žádné efekty nebo záměrně efektně klokotající energii. Evo 150 se drží civilního stylu. Není to ale ani puristicky audiofilský styl, kdy by přístroj chtěl ukázat i tu nejjemnější nuanci a nejposlednější dozvuk – stále vede ten pocit celistvé příjemnosti.
Díky pěknému odpichu v basovém rozsahu umí Evo 150 pěkně rozproudit i živé a razantní skladby jako je „Sea Nature“ z desky Green (Steve Hillage | 1990 | Virgin | 0777 7 87279 2 7). Zejména rytmická sekce udává pocit dobré dynamičnosti a schopnosti naplnit hudbou i větší prostor. Přes zdravou porci energie tu ale zároveň nechybí ten nohama na zemi stojící nadhled a klid vyšších řad Cambridge – kombinace obou faktorů v zajímavém mixu je vhodně zvolená pro zařízení tohoto typu.
Přestože Evo 150 nemá ambice k analytickému přednesu, kdy by zvuk měl oblažovat ucho pedantského audiofila, nabízí přístroj dobrou čitelnost a velmi dobrou čistotu, jak se sluší na zařízení vyšší kategorie – „Sly“ Herbie Hancocka („Head Hunters“ | 1997 | Columbia | CK 65123) měla výtečně konturované a separované basy, decentní, civilně přiměřené výšky s klidnějším, ale ne nějak bojácným vyzněním a střední pásmo se směsí organické „normálnosti“ a trochu plnější oblasti navazující na basy. V reálném prostředí není Evo 150 co vyčítat – ze zvuku nic netrčí, nic vysloveně netlačí dopředu a nic „milosrdně“ nezahaluje, takže hudba plyne bez větších kudrlinek tak nějak ve stylu posledních firemních řad.
Hollandova „Aria“ („Overtime“ | 2005 | Dare2 | 987 714 2) měla pěknou šířku a už takový ten pěkný, po skutečně dospělé úrovni pokukující prostor s pravolevou organizací nástrojů na úrovni. Dokonce tu byl i patrný jistý předozadní prostor. Ani tady Evo 150 neprojevuje nějakou tendenci k efektům, ke snaze nafukovat a napumpovat – kdepak, všechno je velikostně právě takové, jaké je v nahrávce, byť je to možná na lifestyle zařízení relativně neobvykle konzervativní přístup.
V „Mind Reader“ od Silverchair („Young Modern“ | 2007 | eleven | elevencd63) Evo 150 trochu zkrotí a zahladí ty nejjadrnější hrany u kytary, činelů i vokálu. Může za to možná i trochu podpořený rytmický základ, stejně jako štědrá, ale ne zběsile uvolněná dávka energie. Chce se napsat, že jde o drajv v klidném balení a zvukové ladění, které možná není čistě pro puristy, ale má v sobě dost hi-fi kvalit, přitom ale říznutých čistou zábavností lifestyleového typu. Hudba se dobře poslouchá a Evo 150 se nevzdává ani při vyšší hlasitosti.
V Cambridge Audio už dlouho dělají přístroje dobré a zajímavé, přitom ne nesmyslně drahé. S Evo 150 se pouští do vyšší hi-fi třídy, cílené spíše na mladou generaci nebo ty, kteří chtějí jednoduchost blízkou bezdrátovým reproduktorům, ale přitom kvalitu blízkou prémiovému high fidelity. A nutno říct, že Evo 150 to všechno skutečně splňuje – má šik design, pohledný velký displej, nápaditý systém vyměnitelných bočních panelů, používá kvalitní zesilovací moduly s dobrým potenciálem a ten rozhodně ho nepromarňuje ani díky své dobré a velmi snadno použitelné streamovací platformě StreamMagic. Evo 150 pak podporuje nač si vzpomenete a ať už jeho směrem vrhnete jakýkoliv hudební formát, jakékoliv rozlišení nebo jakoukoliv síťovou službu, zhostí se jich s důstojností, kombinující přirozeně neutrální charakter Cambridge Audio s trochou šmrncu (zejména ve spodní polovině oktávového rozsahu). Cambridge Evo 150 představuje umně a promyšleně namíchaný koktejl, který bude chutnat každý den a za jakýchkoliv okolností, ať už chcete hudbu jen tak okolo sebe nebo si k ní budete chtít sednout se zavřenýma očima – jednoduše lifestyle na úrovni.
KLADY
+ sexy design (včetně volby bočnic)
+ příjemné ovládání (ať už aplikací nebo třeba přes Roon či přímo na přístroji)
+ podpora formátů a rozlišení
+ síla a důraz od basů
+ pěkná pevnost
+ schopnost „nakrmit“ i větší reproustavy
+ kultivovaně pojatá tonalita středů a výšek (decentní styl Cambridge)
ZÁPORY
- z puristického hlediska je zvukové ladění trochu efektní v nadbytku basu
Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com