S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Úvod » Hi-Fi Stereo » Zesilovače » Zesilovače stereo » NAD C 316 BEE V2


        

NAD C 316 BEE V2

 

skladem

+ cinch kabel ZDARMA


6x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: NADC316BEEv2
Výrobce: NAD
EAN kód: 5703120234588
bez DPH : 11 562 Kč (468 EUR)
s DPH (21 %):
13 990 Kč (566 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Popis & Specifikace

Stereo zesilovač 2 x 40 watt, vstup MP3, iPod. Integrovaný zesilovač C 316BEE je svým výkonem 2 x 40 W vhodný pro menší reprosoustavy. Je vybaven sluchátkovým výstupem, na čelním panelu má externí vstup pro MP3 přehrávače. Svou konstrukcí vychází z modelu C315BEE který je hrdým nositelem EISA ocenění.


Technické údaje:

  • stereo zesilovač 2 x 40 W,
  • vstup pro MP3 i iPod,
  • 6 x line-in vstupů,
  • pozlacené RCA konektory,
  • konektor na sluchátka,
  • IEC odpojitelný napájecí kabel,
  • 12 V TRIGGER výstup,
  • IR vstup/výstup,
  • nastavení nízkých a vysokých tónů,
  • Rozměry (přibližné): 435 x 80 x 292mm,
  • Váha: 5,25 Kg.

 Test report - HiFimarket.cz

I když už nějakou dobu není tak úplně pravda, že NAD je synonymem pro dostupnou elektroniku velmi konzervativního střihu, u které se veškeré investice soustředí do toho co je uvnitř, nikoliv do povrchního pozlátka, stále v nabídce značky najdete klasickou linii produktů, reprezentující právě toto (chce se říct zlaté) dědictví původně londýnské, dnes kanadské firmy. Zářným příkladem je to nejlevnější, co nese firemní logo – integrovaný zesilovač C 316BEE V2.

Konzervativní je patrně nejvhodnější slovo, které tento přístroj popisuje. Jednoduchý (v neurážlivém slova smyslu) by také sedělo – C316BEE V2 má typickou čistotu a „prázdnotu“ designu, kterou NAD proslul od svých začátků. Je to standardně široký, velmi nízký a poměrně mělký komponent, který nezapůsobí ani nijak překvapivou váhou (43,5 x 9 x 28,5 cm / 5,5 kg) – to je plně v souladu se standardy a nároky třídy.

Zesilovač má nicméně přes svou jednoduchost jistou dávku technické elegance – prvky na čelním panelu jsou příkladně srovnané, ať už jde o elektronické spínací tlačítko, linii tlačítek pro přímou volbu vstupů, na níž navazuje sluchátkový výstup nebo o blok důvěryhodně velkých potenciometrů pro tónové korekce, případně o poměrně velký a rozumně „chodící“ ovladač hlasitosti. Vůbec celý přístroj působí, že je na svou cenu zpracovaný velmi korektně.

Zadní panel je jednoduchý, ale ničemu to nevadí, vešlo se na něj všechno, co si základní zesilovač žádá – čtyři sady cinchových linkových vstupů doplňuje jeden pár konektorů pro připojení gramofonu s MM přenoskou (právě to je důvod, proč je za názvem v současné verzi V2), to vše doplněné o do jedné horizontální linky zarovnanou standardní porci reproduktorových terminálů, které přesahují očekávání základní úrovně hi-fi. Limitem je pak napevno integrovaná přívodní šňůra, nicméně patrně se neočekává, že byste investovali v této kategorii do nějakých extra doplňků.

C316BEE V2 staví na firemním obvodovém řešení PowerDrive – to je v podstatě zesilovač klasické třídy A/B, čerpající energii z nadprůměrně dimenzovaného napájecího zdroje s chytrou regulací podle provozních podmínek a používající jednoduché, ale dobře zvolené komponenty. PowerDrive najdete mimo jiné i ve statisícových firemních komponentech řady Masters. NAD nabízí solidní výkon 40 Wattů na kanál do 8 ohm, přičemž dynamicky (tedy krátkodobě) umí nabídnout bezmála 100 Wattů – to už jsou velmi solidní hodnoty.

Solidní jsou ale technické parametry celkově – hodnota celkového harmonického zkreslení napříč celým slyšitelným spektrem i celým spektrem výkonu nepřekračuje 0,03%, odstup signálu a šumu je lepší než 95 dB a tlumící faktor dosahuje na 200 (1 kHz / 8 ohm). Odstup mezi kanály je pak lepší než 70 dB. Celkově jsou parametry ze světa běžného hi-fi, spíše než z ranku toho základního.

NAD C316BEE V2 jsme poslouchali v běžných redakčních sestavách – hrál hlavně s Fischer&Fischer SN-70 místo Cambrige CXA81, přičemž společnost mu dělal Cambridge CXC a Teac NT-503 na kabelech Dynamique Audio Horizon 2. Chvíli ale hrál také, původně spíše pro zajímavost, na Xavian Quarta Evoluzione spolu s OPPO UDP-205 a Métronome DSC1, na kabeláži Nordost Heimdall 2 a filtru GMG Power Harmonic Hammer 3000P se vystířdal s Norma Revo SC-2 LN a Norma Revo PA 160 MR.

Když zazněl baskytarový riff v „Ptáci jsou hloupí“ Ondřeje Soukupa („Válka barev“ | 1995 | Monitor Records | 660365-2331), zůstali jsme jen zírat. Takovou kontrolu že může mít zesilovač za 10 tisíc?? Není možná! Ale přesto – basa krásně brnká, je ochotná, sice nepřetéká objemem nebo silou, ale bas je plný, je už cítit a má dobrou artikulaci, na tu cenu je to prostě skvělá reprodukce, pěkně tepající, srdečná, vřelá a tak mile, nenásilně okouzlující.

Hezky – trochu hebce a trochu vřeleji – zněl také hlas Tracy Chapman v „Subcity“ („Crossroads“ | 2008 | Warner Music | 8122-79908-9). Čistota je celkově dobrá, už je to opravdové hi-fi, pojaté vlastně trochu konzervativně – žádné spektakulární snahy o prokreslení každičké nuance, žádné tlačení na pilu, žádné výbuchy energie, hudba prostě plyne, hlas se line a má svou příjemnou plnost, vnitřní harmonii a veskrze pozitivní účinek. Rozlišení vlastně odpovídá základní třídě, ale je o moc krásněji zabalené, než bývá zvykem.

Výšky v „Silent Night“ od Yellowjackets („Peace Round“ | 2003 | Heads Up | HUCD 3090) zněly – opět v souladu s pozicí v množině základního hi-fi – trochu opatrněji, v menším objemu. Není to takový ten čerstvý, jasný zvuk s hezkou znělostí, spíše jemné ševelení, ale přitom férově čisté a dobře přehledné. I tady je patrný takový příjemný tón a celková kultivovanost bez efektů.

Zato v ohledu dynamiky, tam je malý, štíhlý a nijak dramaticky výkonný zesilovač třídy „za pár peněz“ opět až úsměvně dobrý na to co stojí. Ráznost a živost „Sea Nature“ (Steve Hillage | „Green“ | 1990 | Virgin | 0777 7 87279 2 7) proudila do místnosti překvapivě nebojácně a šťavnatě. Je to takový ten „bytelný“ NAD zvuk, má robustní hlubokotónový základ, ale kupodivu i dobrou kontrolu a dokázal nečekaně solidně ovládnout i velké Quarta Evoluzione a to i při trošku vyšší hlasitosti. Cítíte, že pocit dynamiky stojí nemalou měrou na trochu těžším basovém základu, ale je to skutečně dobře vyladěný zvuk.

Když přišla na řadu „Sly“ Herbieho Hancocka („Head Hunters“ | 1997 | Columbia | CK 65123), potvrdil NAD, že přeci jen patří do sféry základního, vstupního hi-fi – ale to není žádná hana nebo ostuda, je to naprosto odpovídající standard. Zvuk je tak trošku kulatější, ale přehlednost není špatná, dokonce obstojí se ctí ve třídě do 20 000,- Kč, což je vlastně parádní pochvala. Je to poklidný, kultivovaný, lehce jemnější zvuk.

„Ario“ Davea Hollanda („Overtime“ | 2005 | Dare2 | 982 714 2) možná nebyla vypnutá jako malířské plátno, scéna byla nicméně podaná v pravolevé ose solidně a naprosto relevantně k cenové kategorii. Proporce jsou standardní, možná i krapet menší, nicméně skladba prostoru a lokalizace nástrojů je dobrá.

Co je ovšem excelentní a poměrně vysoce nad „platovou třídu“ C 316BEE V2, to je prostě pohoda, s kterou hraje – napříč žánry. To potvrzuje i šlapající rocková „Mind Reader“ od Silverchair („Young Modern“ | 2007 | eleven | elevencd63), její rytmus odklepává srdnatě a s chutí, hudba se valí, možná tak nějak kulatěji a měkčeji, ale přesto s velkou dávkou zábavnosti. Je to bohatý, šťavnatý zvuk a má dostatečnou „páru“.

Že NAD uměl a umí udělat levné zesilovače, které přitom nezklamou a jsou už opravdovým hi-fi, to potvrzuje celá firemní historie – a díky C 316BEE V2 také současnost. Velmi levný a vlastně jednoduchý přístroj má navíc třeba i rozumně fungující phono předzesilovač, který zvládne i o kousíček víc, než jen základní gramofony. Vzhledem k ceně si vlastně není vůbec nač stěžovat. Není tu odnímatelný napájecí kabel? Je tu jen několik vstupů? No a co! To důležité – tedy zvuk – tady totiž funguje a v kontextu ceny excelentně. Dokonce tak dobře, že by to byl přijatelný standard i ve chvíli, kdy by u přístroje svítila dvojnásobná cenovka a to je něco nevídaného. C 316BEE V2 je snad až příliš dobrý na to, kolik stojí – je trochu svůj (a který NAD není?), nicméně přináší opravdový požitek z hudby a stojí za každou korunu, kterou do něj investujete.

KLADY
+ fantasticky kompetentní zvuk za dané peníze
+ dost pravděpodobně nejdůstojnější zesilovač s cenou kolem 10 000,-
+ neurazil by ani za 15 – 20 tisíc
+ rozumný (byť základní) gramofonový předzesilovač
+ dobrá razance a kontrola i u neproporčně drahých beden

ZÁPORY
- v kontextu není vůbec nic ke stížnostem

Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

Přepracovaný integrovaný zesilovač C 316BEE V2 z katalogu kanadské značky převzal na mnichovském High Endu štafetu, kterou rozběhl před čtyřiceti roky ještě v britských barvách ikonický model 3020. Poslední zástupce třídy AB s osvědčenými firemními finesami pamatuje i na majitele opět oblíbených gramofonů.

U čtveřice integrovaných zesilovačů z aktuální technické generace počínaje modelem C 338 (S&V 6/17) už společnost NAD Electronics vsadila na technologii HybridDigital a koncové stupně ve třídě D, ale o mládí C 316BEE V2 svědčí jen identický plastový čelní panel se zaoblenými rohy, který se vyrábí rovněž v jediném černém provedení. Z plastu jsou jako před lety knoflíky a tlačítka, byť ta už dávno nejsou hranatá. Akronym BEE v typovém čísle naznačuje, že na zvuk dohlížel šéfkonstruktér Bjorn Erik Edvardsen, v jehož portfoliu figuruje také zmíněný model 3020, jenž za svou pověst vděčil kromě ceny a dynamického výkonu i povedenému phono předzesilovači pro MM přenosky. Ten u nejdostupnějších firemních modelů včetně laureáta cen EISA 2008– 2009 v kategorii pro dvoukanálový zesilovač C 315BEE v našem miléniu dlouho chyběl, ale letos na jaře se kruh uzavřel.

Špičkový expert
Za nízké šasi na čtyřech pryžových patkách komponent vděčí toroidnímu transformátoru, který na zakázku vyrábí čínsko-japonský podnik Hefei Ecriee-Tamura Electric. Usměrněné napětí ve zdroji filtrují dva válcové elektrolyty Samxon s celkovou kapacitou 20 000 µF a vylepšená firemní topologie PowerDrive S poskytuje koncovému stupni vysoký výstupní proud pro pokrytí dynamických špiček signálu. Výkonový zesilovač je v každém kanále diskrétně osazený komplementární dvojicí galvanicky izolovaných tranzistorů Sanken, jež se dělí o hustě žebrovaný chladič. C 316BEE V2 do čtyř- i osmiohmových reprosoustav dokáže dodávat trvale výstupní výkon 2× 40 W, ale do 5 ms zvládne při dvouohmové zátěži dokonce až 270 W. Vysoká hodnota činitele tlumení naznačuje, že basy má plně pod kontrolou. O kvalitách vestavěného sluchátkového zesilovače svědčí výstupní napětí 2 V při zátěži 300 ohmů, s nímž „nezůstanou na ocet“ ani sluchátka s vyšší impedancí, a konečně korekční předzesilovač pro MM přenosku se pyšní značnou přebuditelností: až 71 mV při stále ještě zanedbatelném harmonickém zkreslení 0,1 %. Šest vstupů na čelním panelu přepínáme tlačítky, zvolený indikují modré LED diody. Tady kromě knoflíku regulace hlasitosti na hřídeli nízkošumového potenciometru japonské firmy ALPS, doplněného kvůli dálkovému ovládání motorickým servem, najdeme ještě menší „točítka“ vyvážení kanálů i regulace basů a výšek, které lze tlačítkovým přepínačem Tone Defeat přemostit. Dvě čelní přípojky zastupují sluchátkový výstup pro 6,35mm jack a linkový vstup (MP) pro signálový kabel osobního přehrávače s 3,5mm jackem. Výčet uzavírají tlačítkový vypínač s dvoubarevnou kontrolkou a infračervené „oko“ pro malý dálkový ovladač AMP 4 na knoflíkovou alkalickou baterii.

Analog za analog
Na zadním panelu převažují pozlacené konektorové zdířky cinch, jež patří zmíněným pěti vstupům – Phono je odsazený od ostatních (a samozřejmě především od silových obvodů). Oproti předchozímu modelu C 316BEE zmizel jen výstup pro monitorovací smyčku magnetofonu, protože vstup dnes už přece jenom archaic ky nadepsaný Tape vystřídal „věčně zelený“ Phono, jenž dostal poblíž do vínku i sympaticky robustní zemnicí svorku. Dva páry izolovaných šroubovacích terminálů si poradí s reproduktorovými kabely zakončenými holými vodiči i banánky. Pevně instalovaný napájecí kabel s dvoupólovou zástrčkou najdeme ve společnosti kolébkového síťového vypínače. NAD C 316BEE V2 nabízí živý, vyvážený a výborně kontrolovaný zvuk, který dost možná transparentností a čistotou ve výškách poněkud zastíní i nejbližší „déčkový“ model C 338. Dynamika je na velmi dobré úrovni a při pečlivém výběru reproduktorových soustav bude výkonová rezerva v běžné poslechové místnosti více než dostatečná. Pokud uvážíme, že phono předzesilovač zde není určitě jen „do počtu“, v základní kategorii toho nelze chtít po integrovaném zesilovači víc

Autor: Pavel Víšek, StereoVideo.cz

 

Firma NAD (akronym pro New Audio Dimension) patří ke známým, časem prověřeným výrobcům hi-fi a v posledních letech i high-end (Masters Serie) audio techniky. Vznik původně britské firmy (dnes působící v Kanadě) se datuje k roku 1972. Jejím cílem se od počátku stalo primárně dokonalé zpracování vnitřních obvodů a s ohledem nejen k výsledné ceně důsledné omezení veškerých zbytečných a „blikajících“ funkcí. Díky této filosofii bylo dosaženo strohého, po dlouhá léta šedého designu, který na pohled opravdu nijak neoslnil.

Po zapojení přístrojů NAD však nakonec bývá “vše odpuštěno“, neboť vás většinou příjemně překvapí výkonem a kvalitou reprodukce. V poslední době je znát jistý posun i v této oblasti, neboť při zachování jisté minimalistické strohosti je většina zesilovačů nabízena v černém a titanovém provedení. Nejinak je tomu i v případě C316BEE, který je základním, cenově nejdostupnějším integrovaným zesilovačem z řady Classic Series. Naopak v tomto případě střídmý design podpořený modrými LED diodami působí velmi sympaticky. Přední panel je mimo jiné osazen sedmi přepínači vstupů s miniaturními relé, vstupem pro přehrávače MP3 a iPod. Mezi ovladači korekcí je pro audiofily nezbytné tlačítko Tone Defeat, jímž se vypínají veškeré korekční členy a signál jde přes minimum zkreslujících faktorů přímou cestou. Osobně postrádám phono vstup, naštěstí NAD nabízí k dokoupení buď předzesilovač PP2 pro MM a MC přenosky, nebo PP 3 doplněný A/D převodníkem, USB a PC-software VinylStudio. V zadní části třistašestnáctky jsou veškeré RCA konektory ve zlaceném provedení a k připojení jednoho páru reproduktorů jsou použity kvalitní, pevné šroubovací terminály, které umožní propojení volným vodičem, vidličkou, či banánkem. Vnitřní uspořádání a spoje působí velmi čistě a logicky, s řemeslně precizním zpracováním. K napájení je použit předimenzovaný zdroj s masivním toroidním transformátorem. Na základní desce naleznete filtraci zajišťujících 5 kondenzátorů s kapacitou dvou hlavních po 10 000 mikrofaradech, další pak 4 700 a 2x 2 200 mikrofaradů. Celkové zapojení zaručuje trojnásobný dynamický impulsní výkon oproti trvalému, který činí 90 wattů
do zátěže 8 ohmů, či 120 wattů do 4 ohmů. Pro stabilizaci
je použita firemní technologie PowerDrive (proměnné napájení výkonové části zajišťuje plný výkon reprosoustav bez ohledu na jejich impedanci). Tyto hodnoty představují víc než dostačující výkon pro běžné bytové podmínky. Pokud by vás svádělo BEE v označení zesilovače třeba ke spojitosti s vlnou, pak vězte, že autorem obvodového řešení není nikdo jiný, než jeden ze zakládajících členů a šéfkonstruktér firmy NAD Bjorn Erik Edvardsen, který se podílel v sedmdesátých letech na vývoji dnes již legendárního zesilovače NAD 3020. Díky inovativní technologii je v tomto případě slibována lepší energetická účinnost a spotřeba v pohotovostním režimu nižší než 1 watt. Šikovný minimalizovaný dálkový ovladač AMP 1 naprosto skvěle padne do ruky a lze s ním ovládat i firemní CD přehrávač.
Je logické a asi každému jasné, že v této cenové kategorii je nutná řada kompromisů, avšak NAD je v případě C316BEE dokázal značně minimalizovat. Zvukový projev je nad očekávání kvalitní. Vyniká čistotou bez slyšitelného cizorodého zabarvení a i ve vypjatých dynamických pasážích si zachová pevný základ. Po dlouhodobém poslechu, který neunaví, si nejvíc rozuměl s různými regálovými reproduktory a při běžné poslechové hlasitosti dokonce i s desetkrát dražšími a poměrně komplikovanými sloupovými PSB Synchrony One. C316BEE je každopádně ideální vstupní branou do světa hi-fi a ve své třídě najde jen málo konkurentů.
 
Autor recenze: Jiří Charvát, Video domácí kino
      

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

NjA0ZWE
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: