S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Úvod » Reprosoustavy » Sloupové repro » Q ACOUSTICS Concept 500


        

Q ACOUSTICS Concept 500

 

skladem

+ reprokabely ZDARMA


2x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: QACOUSTICSConcept500
Výrobce: Q Acoustics
EAN kód: 8518220090
Barva
bez DPH : 99 165 Kč (3 930 EUR)
s DPH (21 %):
119 990 Kč (4 756 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  pár  

Popis & Specifikace

High-End sloupová reprosoustava.

Concept 500 jsou nekompromisní high-endové reproduktory se senvičovou konstrucí spočívající ze třech vrstev vzájemně spojených gelovou vrstvou, tato konstrukce zabraňuje nežádoucím rezonancím. Mistrně navržený tvar i dokonalá povrchová úprava se snoubí se zvukem, který je velice libozvučný a to bez ztráty detailů v celém jeho spektru. Concept 500 jsou nesmírně elegantní reprosoustavy - svým vnějším moderně-luxusním pojetím, ale i svým sametově dospělým zvukovým podáním, které svou dávkou muzikálnosti přináší klidné, nekonfliktní a přesto hluboké hudební zážitky. Zvukový projev je spíše decentně audiofilský, bez efektů, bez dramatu a s klidným nadhledem. Jejich skvostná prostorovost pak ještě umožní postavit je i poměrně daleko od sebe, což se v lecjakém moderním interiéru může hodit. Concept 500 jsou zábavné, příjemné reprosoustavy, nehrající si na analytické studiové stroje, ale nabízející muzikální zážitky, ať už posloucháte pěkně nahlas rockovou pecku, nebo v podvečer v příšeří necháváte bublat uvolněný jazzík. Značce Q Acoustics se úspěšně daří zvyšovat řemeslnou i zvukovou kvalitu produktů s každým novým modelem značky. Concept 500 je hrdým nositelem ocenění EISA Award v kategorii sloupových reprosoustav pro rok 2017-2018. Nádherně dílensky zpracované sloupy se vyrábějí v černém nebo bílém provedení. Nejlépe je přesvědčit se na vlastní oči a uši.

Šířka (mm) : 375
Výška (mm) : 1175
Hloubka (mm) : 400
Konstrukce : 2-pásmová, sloupová
Osazení : bass 2x 165mm, výšky 28mm
Impedance : 6 Ohm
Výkon : 200 Watt
Frekvenční rozsah : 41 - 30000 Hz
Citlivost : 89
Dělící frekvence : 2500 Hz
Konektivita : bi-wiring


Firma Q Acoustics z nevelké obce Bishop´s Stortford severně od Londýna má u svého loga docela odvážný slogan. Ten zní „Ty nejlepší dostupné reprosoustavy na světě". Vzhledem k počtu ocenění a enormní oblibě značky (hlavně v domovské Anglii, ale i z celosvětového pohledu) k tomu asi může mít i našlápnuto. Navíc se na rozdíl od většiny ostrovních značek nesnaží hrát na strunu tradice, ale pyšně říká, že jde o moderní, mladou a hlavně mladistvou firmu.
Firma nemá kdovíjak extrémní záběr, byť logo Q Acoustics najdete i na vestavných systémech, na reprosoustavách pro venkovní použití, nebo na dnes moderních soundbarech či bluetooth reprosoustavách. Základní kámen portfolia ovšem leží ve třech klasických Hi-Fi řadách.

Stále ještě mladá a svěží značka Q Acoustics - oslavila nedávno jedenáctiny - sídlí v Bishop´s Stortford, kus cesty severovýchodním směrem od Londýna. Přestože jsou firmy, které považují jedenáct let za optimální dobu životnosti jediného modelu, v Q Acoustics všemožných reprosoustav stihli za tu dobu vystřídat už opravdu hodně. Jméno Concept se na vrcholu firemního katalogu objevilo v roce 2013, aby o čtyři roky později proběhla generační výměna - současným králem katalogu Q Acoustics tak je model Concept 500.

Je zajímavé dívat se čistě jen na obrázky reprosoustav, kterak se během let firma naučila čistotě, modernosti a s Concept 500 lze už rozhodně říct, že i eleganci. Sloupky s rozměry 115 x 40 x 35 cm (v x š x h) (40 cm je nicméně včetně mohutného kruhového podstavce) jsou čistě a jednoduše navržené, hrany horní a dolní strany jsou pečlivě zaoblené, spodek skříně navazuje na hodně bytelný kovový podstavec s tvarem obruče, který tvoří jednak těžiště, jednak i výrazný vizuální prvek, který optice reprosoustav dodává na robustnosti.

Té mají ale Concept 500 dost i tak - přes poměrně štíhlou stavu má kabinet z MDF váhu velmi zřetelných 42 kg. Stěny mají tři vrstvy, mezery mezi nimi jsou vyplněné gelovitým materiálem, v němž se tlumí vysokofrekvenční vibrace a mění se v teplo. Nežádoucí nízkofrekvenční rezonance pak pomáhá tlumit systém příček - ne desek, ale poměrně štíhlých sloupečků čtvercového tvaru. Dalším opatřením, které pomáhá omezit vibrace kabinetu jsou prvky HPE (Helmholtz Pressure Equalisers). Relativně nenápadná ozvučnice je tak poměrně propracovaná.

Zajímavým prvkem na ozvučnici je také její velmi hluboký lak, který vypadá pěkně a kryje něco přes dvě třetiny skříně při pohledu zepředu. Zadní kousek je pokryt pravou italskou dýhou v několika možných dekorech, dýha je skryta pod stejně hlubokým lakem jako zbytek skříně. Napojení působí zajímavě a celek je až překvapivě moderní a přitom harmonický.

Při pohledu zepředu uvidíte trojici měničů v D´Appolito rozložení a decentně provedené logo výrobce, vzadu je prvků mnohem víc - velká deska v horní části má uvnitř připevněné bloky výhybky, z venku jsou patrné tři otvory, do nichž můžete umístit můstek; tím lze regulovat výšky ve třech úrovních -0,5 dB, 0 dB a +0,5 dB.

Ve spodní části je velký a bytelný bassreflexový nátrubek, kousek pod ním panel s dvěma páry velmi fortelných reproterminálů. pro možnosti bi-ampingu / bi-wiringu. I na celé zadní stěně pokračuje dýhování pod hlubokým lakem.

Vysokotónový měnič má měkkou kopulku o průměru 2,8 cm s vlastní pracovní komorou, dvojice středobasů má 16,5 cm široké kónické membrány, za nimiž pracuje cívka s průměrem 3,5 cm na jádře ze skleněných vláken. Reproduktory pro nízké frekvence jsou na odpruženém šroubu přichyceny každý do jedné z příčných výztuh. Membrána je z lakovaného papíru, závěs je gumový.

Výhybka typu Linkwitz-Riley 4. řádu dělí pásma na úrovni 2 500 Hz, používá k tomu třeba i cívky Mundorf na vzduchovém jádře (jediná má půdorys 10 x 10 cm) nebo polypropylenové svitkové kondenzátory z řady Mundorf Supreme. Odpory jsou drátové a v Q Acoustics si je vyrábí sami.

Concept 500 mají od pohledu poměrně konzervativně udávané technické parametry - pracovní rozsah 41 - 30 000 Hz (-6 dB, +3 dB) není nijak zvlášť dramatický, jmenovitá impedance 6 ohm přiznává propad až k 3,7 ohmovému minimu. S citlivostí 90 dB patří Concept 500 k těm snáze rozehratelným modelům.

Q Acoustics Concept 500 jsme poslouchali v Záběhlickém zámku v poslechových prostorách dovozce - sestavu tvořily komponenty MBL 1531A (CD přehrávač) a MBL 7005A (integrovaný zesilovač), vše bylo propojeno kabely Wireworld Eclipse 6 a Electra 5, porovnávali jsme s Magnasphere 55 a Magnasphere 33 v místnosti se spíše živou akustikou.

Přestože Concept 500 vypadají poměrně robustně a očekávali byste od nich možná tedy i robustní bas, jejich vyladění je spíše audiofilské, méně opulentní a méně objemné, alespoň tedy ve spodních frekvencích, jak ukázala "Spiritual" Pata Methenyho a Charlie Hadena ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2). Zvuk už v sobě ale nese onu charakteristickou luxusní "dřevitost" Hadenova kontrabasu, jeho sametovost a umí krásně vystihnout hloubku tónu, plnost a barvu. Váhy je ve zvuku tak akorát, kontury jsou měkčí, ale ne nekonkrétní, je to příjemně hedvábné broukání v duchu decentní příjemnosti.

Ani v "Dance me to the end of love" Madeleine Peyroux ("Careless Love" | 2004 | Rounder | 0602498235836) nebyla stopa tvrdosti, opět by se zvuk dal velmi dobře charakterizovat jako audiofilsky decentní - vokál s dotekem sametovosti a něžnosti byl přirozeně velký, uvolněný, plastický. Netlačí zvuk do nejmenších detailů, je však poddajný a vřelý, artikulace je jistá a hlas už má takový ten věrohodně "lidský" charakter, přirozený, barevný.

Výšky měly též decentní, nezdůrazňovaný charakter, napříč všemi pásmy zůstávají Concept 500 mile vyrovnané. Vibrafon byl výrazný, kulatý a neostýchavě energický, ani při vysoké hlasitosti neměly tóny nepříjemně kousavé hrany, naopak zvuk je sice razantní, ale klidný, opět s polibkem sametu na okrajích. Činelů bylo tak akorát (on zvuk obecně není prostě kdovíjak obrovský a objemný), byly maličko v pozadí, ale dobře čitelné, jejich ševel měl civilně kovový charakter bez pocitu přehánění nebo zbytečného tlaku. Je to celkově decentní a trochu "hezké".

Dynamika v "Thieves and Poets (Part 2)" ze stejnojmenné desky Johna McLaughlina (2003 - Glenray - 0602498010754) nebyla špatná, i zde jsou ovšem Concept 500 spíše decentní, neefektní. Zvuk není dravě výbušný, spíše trochu zkrocený a velmi spořádaný, trošičku měkčí, ale s adekvátním důrazem na místě, na němž je potřeba. Nikdy nenastal pocit, že by zvuk byl nějak omezený či přiškrcený, není to ale efektně dramatický přednes se silou, kterou by vás smetl ze sedačky. Je to taková živost pro starší a pokročilé, která nechává zvuk "probublávat" s férovou dynamikou bez jakéhokoliv násilí.

"Min Módir" od Eivor ("The Dali CD Volume 4" | 2015 | Dali | 474 564 6) byla pěkně prokreslená, když chcete detaily, musíte se trošku zaposlouchat, pak ale objevíte informací dostatek - na první dojem je přednes uvolněně měkčí a Concept 500 nemají ambici vám rozebrat zvuk na prvočinitele. Za touto decentní kultivovaností už ale je i pěkná textura strun po nichž pomalu klouže smyčec, nebo v pozadí utichající rezonance hlasu (protože jde o "live" vystoupení). Žádné z těchto jemných nuancí se nederou na povrch, spíše jen tak proplouvají, pokud je budete chtít z hudebního celku vylovit.

Vykreslení šířky a hloubky hudební scény ve Stingově "Roxanne" ("Symphonicities" | 2010 | Deutsche Grammophon | 274 2537) pak bylo naprosto super. Jednak i když jsme reprosoustavy postavili fyzicky opravdu hodně daleko od sebe, pravolevý prostor se neroztrhl, jen se v klidu natáhl, jednak má scéna definovanou už i hloubku, byť nástroje jsou snadno lokalizovatelné právě hlavně v pravolevém směru mezi osami reproduktorů. Nicméně vokál je pěkně zafixovaný před nástroji, ty necestují a vlastně bez pocitu nějaké techničnosti nebo větší snahy je tu přehledná scéna se vším všudy.

Pokud vám nevadí, že Q Acoustics Concept 500 nehrají na notu onoho lákavého, ale trochu efektního dramatu, dají se označit za univerzální - dobře se přes ně poslouchá cokoliv včetně orchestrální klasiky typu Lisztova "Mefistofela" v podání RSO Berlin pod taktovkou Eliahu Inbala ("Faustovská symfonie" | 1995 | Denon | CO-78826). Zvuk nikam nespěchá, je sladce "nasametovělý", ale přehledný, zvládá udržet tempo a tah na branku velkého tělesa a můžete vlastně hrát i docela potichu i docela hodně nahlas - nikdy to není nepříjemné, zůstává to kultivované. Dokonce i ono nahlas zdá se být optimální polohou pro tyto sloupky.

Q Acoustics Concept 500 jsou nesmírně elegantní reprosoustavy - svým vnějším moderně-luxusním pojetím, ale i svým sametově dospělým zvukovým podáním, které svou dávkou muzikálnosti přináší klidné, nekonfliktní a přesto hluboké hudební zážitky. Zvuk Concept 500 je spíše decentně audiofilský, bez efektů, bez dramatu a s klidným nadhledem. Jejich skvostná prostorovost pak ještě umožní postavit je i poměrně daleko od sebe, což se v lecjakém moderním interiéru může hodit. Concept 500 jsou zábavné, příjemné reprosoustavy, nehrající si na analytické studiové stroje, ale nabízející muzikální zážitky, ať už posloucháte pěkně nahlas rockovou pecku, nebo v podvečer v příšeří necháváte bublat uvolněný jazzík.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE
Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeteru a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 25 metrů čtverečních, bez upravené akustiky. Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti, zejména pak rezonance na 100, 150... Hz. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici.
Na to, jak živá místnost byla a jak relativně blízko zadní stěny reprosoustavy stály nabízí rozumně vyrovnanou křivku - prudký propad na 100 a 150 Hz je evidentně produktem téměř zcela syrové akustiky prostoru, malé zdůraznění na 200 Hz a dále ve vokálním pásmu ale už bude patřit spíše opravdu reprosoustavám. Udávaná hodnota nástupu na 41 Hz s poklesem -6 dB je hodně pesimistická, v daném prostoru zahrály Concept 500 na -6 dB spíše poblíž 30 Hz, zmiňovaných 41 Hz zvládnou úplně naplno. Pokud něco, je to zřetelný nárůst energie nad 7 kHz a ještě více nad 15 kHz, který bude slyšet. Celkově je ovšem v reálném prostoru naměřená křivka s ohledem na cenu dobrá.
Podobně pesimistické hodnoty jako uvádí u frekvenčního rozsahu se objevují i u impedance -"slibovaný" propad na 3,7 ohm se týká pásma kolem 200 Hz, ale to opravdu jen minimálně. Své si Concept 500 od zesilovače vyžádají rozhodně spíše v rozsahu 40 - 100 Hz. Dostatek proudu a schopnost rychlo ho dodat jistě u svého zesilovače oceníte. Nejsou tu nicméně stopy po rezonancích, kabinet je zjevně opravdu rigidní.

KLADY
+ pěkný design
+ solidní zpracování
+ velký zvuk z kompaktních rozměrů
+ super prostor
+ kultivovaně přívětivé naladění

ZÁPORY
- v některých sestavách budou trochu moc klidné a rozvolněné

Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

Odkaz na web výrobce   Odkaz na Youtube

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

MWU5Y
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: